Projevuje se finanční krize a propuštění i tím, že přibývá lidí, kteří se pokoušejí odnést z prodejen zboží bez zaplacení?

„V poslední době jsme v našich prodejnách Albert a Hypernova zaznamenali mírný nárůst jedinců, které jsme zadrželi při pokusu o krádež drobného zboží. Výrazněji však narostl počet organizovaných krádeží. Pachatelé, zejména pak organizované skupiny zlodějů, jsou v poslední době daleko agresivnější,“ odpověděl na dotaz Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která v tuzemsku provozuje prodejny Albert a Hypernova.

Podle něj se zloději nejčastěji zaměřují na alkohol, cukrovinky či instantní kávu. „Zaznamenali jsme ale také několik pokusů o krádež elektroniky, zloděj si pokoušel odnést například plazmovou televizi. Naopak se nám daří eliminovat krádeže holicích strojků a žiletek,“ uvedl dále Kytýr. Podle něj dochází ke krádežím, případně pokusům o ně, rovnoměrně ve všech krajích republiky. Podle mluvčího Aholdu obchodníci v prodejnách Albert a Hypernova začali v poslední době používat nový systém monitorování vybraných skupin zboží. Jedná se o takzvané mobilní hlídky, které v nepravidelných frekvencích a časech s využitím kamerového systému monitorují vybrané úseky prodejen.

Mluvčí Teska Eva Karasová uvedla, že v prodejnách této společnosti zvýšený výskyt krádeží v poslední době nezaznamenali. „Obecně platí, že v rámci ochrany našich zákazníků a zamezení drobným krádežím provádíme řadu preventivních bezpečnostních opatření. Mezi ně například patří monitorování kamerovým systémem, hlášení interním rozhlasem nebo rozmístění tabulek na viditelných místech, které informují zákazníky, aby si nenechávali zejména tašky, kabelky nebo mobily v nákupních vozících, popřípadě ve svých autech na parkovištích. Zároveň spolupracujeme navzájem nejen se svými obchody, ale i konkurencí a vyměňujeme si zkušenosti a informace. Velmi důležitá je pro nás spolupráce s policií, která provádí pravidelné pochůzky nejen přímo v obchodech, ale také na parkovištích,“ dodala mluvčí společnosti Tesco.