„Na cestách je po zimě děr jako hub po dešti,“ posteskl si v anketě Deníku třiapadesátiletý Roman Šenkýř, jeden z mnoha ostravských řidičů, který nyní často zažívá ve svém autě slalomovou jízdu mezi výtluky. „Ve městě je hodně úseků, které by se měly co nejdříve opravit. A zapomínat by se nemělo ani na boční uličky, kde je děr také hodně,“ podotkl ještě Šenkýř.

Pracovníci Ostravských komunikací (OK) mají podle výrobního náměstka Antonína Bíny stav silnic ve městě dobře zmapovaný. S opravami výtluků takzvanou teplou obalovanou směsí by chtěli začít už v pondělí. První by měla přijít na řadu frekventovaná silnice Místecká. „Podle počasí v příštím týdnu bude nasazen i další sypač na silnice druhých tříd. Chceme samozřejmě využít i soboty k provádění prací v pro nás krizových místech jako jsou křižovatky a frekventované silnice,“ přiblížil Bína.

Současně s opravami chtějí OK zahájit také úklid silnic prvních až třetích tříd samosběry a kropičkami. „Místní komunikace máme z větší části přečištěny,“ poznamenal výrobní náměstek.

Hlavní příčinou tvoření výtluků v zimním období je podle něj stáří silnic, narůstající počet nákladních vozidel, neustále rostoucí hustota provozu a také působení povětrnostních vli­vů. „V zimním období se provádí opravy výtluků pouze studenou směsí, která ale není dostatečně účinná. Nemožnost plynule opravovat tvořící se díry teplou obalovanou směsí způsobuje nárůst počtu výtluků,“ vysvětlil dále Antonín Bína.

V nejhorším stavu jsou podle zjištění techniků OK krajské silnice druhých a třetích tříd, kde bylo zmapováno bezmála patnáct set metrů čtverečních výtluků. Následují státní silnice první třídy s pěti sty metry a potom místní komunikace v majetku města s více než dvěma sty metry čtverečními výtluků. „To jsou prvotní škody po zimě. Dále jsou připraveny i velkoplošné opravy silnic v naší správě. Zatím však nelze odhadnout, kolik přesně bude oprava takzvaně děravých cest v Ostravě stát,“ uzavřel Bína.

Město dá na opravy desítky milionů

„Město Ostrava letos vynaloží na opravy místních komunikací první a druhé třídy bezmála osmdesát milionů korun, na opravy mostů a lávek pak dalších pětatřicet milionů korun. Stav většiny místních komunikací je výborný vyjma ulici Nádražní, jejíž oprava bude provedena v rámci velkého zásahu při řešení městské hromadné dopravy, možná Karoliny a také řešení centrální části města. Na běžnou údržbu místních komunikací první a druhé třídy ve správě Ostravských komunikací je vyčleněno dalších čtyřiadevadesát milionů korun, ve kterých je začleněna zimní údržba, opravy výtluků, údržba dopravního značení, světelné signalizace či zeleně.“ Andrea Vojkovská, mluvčí ostravského magistrátu.

Pošlete nám svůj tip na nejděravější ulici Ostravy. Nafotíme, zveřejníme a zařadíme do ankety na našem webu.