„Mám zkušenosti jak s jednotkami pendolino, tak CityElefant, oba vlaky už patří do 21. století železniční dopravy. Nejen z pohledu cestujícího, ale i strojvedoucího,“ uvedl Tomáš Polášek, strojvedoucí Českých drah, který symbolicky z rukou ministra dopravy přímo ve vagonce převzal klíče od nového CityElefanta. „V příštích dnech vykoná souprava zkušební jízdy a také nutnou technicko-bezpečnostní zkoušku. Bez ní a bez schválení Drážním úřadem nemůže být nasazena do provozu s cestujícími,“ vysvětlil ředitel Škoda Vagonky Jiří Paruza. Ten předpokládá, že by souprava mohla přepravit první cestující už počátkem května. České dráhy v současnosti využívají soupravy CityElefant především na linkách systému příměstské dopravy Esko, a to hlavně v Praze a ve Středočeském kraji. Na Ostravsku jezdí tři CityElefanty. Jsou nasazeny na zrychlenou linku R1 z Opavy přes Ostravu do Českého Těšína.

České dráhy si u Škody Vagonky postupně objednaly 60 souprav s celkem 180 vozy. Hodnota zakázky převyšuje 12 miliard korun. Zakázky jsou postupně realizovány od roku 2000 do roku 2010. České dráhy by ale podle svého mluvčího Petra Šťáhlavského do obnovy vozového parku potřebovaly investovat do roku 2015 téměř 100 miliard. Průměrný věk lokomotiv a vozů se blíží třiceti rokům.