Dál do centra lidé mohou pokračovat už pouze autobusem. Přestupní zastávka pro autobusy byla zřízena na ulici 28. října před křižovatkou s ulicí Vítkovickou. Kvůli bezpečnosti tam vznikne i přechod pro chodce se semafory. „Náhradní autobusy budou v pracovní dny jezdit v intervalu tří minut, o víkendu co pět minut,“ uvedl David Mlčák z Dopravního podniku Ostrava. V noci budou autobusy kopírovat tramvajový jízdní řád. Autobus přiveze cestující na zastávku Výstaviště a odtud pak mohou pokračovat opět tramvají, a to buď směrem na Hlavní nádraží, nebo na Hranečník.

Frýdlantské mosty jsou důležitým dopravním uzlem, kterým proudí vozidla do centra města z Ostravy-Jihu a Poruby a naopak. Ve špičce se tam během hodiny přemístí díky městské hromadné dopravě patnáct až dvacet tisíc lidí.

Výluka je zapříčiněna opravou části mostu sloužícího pro provoz tramvají. Stavební práce zlepší především izolaci mostu, aby do jeho konstrukce nezatékala voda. „Pokud by se most nezačal opravovat, jeho stavební stav by se nadále zhoršoval. Největším problémem je zatékající voda, která může narušit konstrukci. Díky opravám se životnost mostu prodlouží o dalších třicet let,“ vysvětlil Jiří Boháček ze společnosti ODS–Dopravní stavby Ostrava, která rekonstrukci provádí. Opravy se dotknou také silničního provozu. Kvůli přístupu k opravovanému mostnímu objektu byl na souběžných silničních mostech uzavřen levý jízdní pruh.

K omezení tramvajové dopravy by během rekonstrukce mělo dojít celkem čtyřikrát, další je plánována na 12. až 17. července, pak na 16. až 21. srpna a poslední na 14. až 20. října. Tramvajový provoz bude na Frýdlantských mostech v plném rozsahu obnoven po 20. 10. 2009, kdy rekonstrukce skončí. Náklady na rekonstrukci, která je letošní největší investiční akcí Dopravního podniku Ostrava, činí asi 60 milionů korun.