Do té doby se na tramvajové části mostu prováděla jen běžná údržba. Generální oprava navazujícíh silničních mostů se konala už před pěti lety.

„Pokud by se most nezačal opravovat, jeho stavební stav by se nadále zhoršoval. Největším problémem je zatékající voda, která může narušit konstrukci. Díky opravám se životnost mostu prodlouží o dalších třicet let,“ vysvětlil Jiří Boháček ze společnosti ODS–Dopravní stavby Ostrava, která rekonstrukci provádí.

K omezení tramvajové dopravy by během rekonstrukce mělo dojít celkem čtyřikrát, další je plánována na 12. až 17. července, pak na 16. až 21. srpna a poslední na 14. až 20. října. Tramvajový provoz bude na Frýdlantských mostech v plném rozsahu obnoven po letošním 20. říjnu, kdy rekonstrukce skončí. Náklady na rekonstrukci, která je letošní největší investiční akcí Dopravního podniku Ostrava, činí asi 60 milionů korun.