"Od tohoto pátku tak České dráhy nasadí pravidelně CityElefanty na rychlík Praha – Český Těšín a zpět. Na pátečním rychlíku z Prahy do Českého Těšína (R 1541 Olše, odjezd 13:38), který jede přes Pardubice, Olomouc, Ostravu a Havířov, budou jezdit minimálně do druhé změny jízdního řádu (14. června) dvě spojené patrové klimatizované jednotky CityElefant, které mají nízkopodlažní nástup, plošiny pro vozíčkáře i přípojky na notebooky v první třídě", informoval Ondřej Kubala, mluvčí Českých drah s tím, že CityElefanty nahradí klasickou soupravu, která byla sestavena ze zelených vozů s kupé pro osm cestujících. Kapacita vlaku podle něj vzroste o více než 100 míst. Zpět z Českého Těšína pojedou nové CityElefanty na nedělním rychlíku do Prahy (R 1540 Olše, odjezd z Českého Těšína v 16:14).

Průzkum mezi cestujícími

České dráhy rozdaly na tomto spoji do a z Českého Těšína 7. a 10. května cestujícím 400 dotazníků, relevantních k vyhodnocení jich bylo 359. V otázce na celkový dojem z jízdy dalo 45 % cestujících jízdě CityElefantem jedničku, 41 % dvojku. Pokud by si měli cestující vybrat mezi CityElefantem a klasickou soupravou se zelenými vozy, chtělo by jet 71 % cestujících CityElefantem.

„Výzkum jsme prováděli při cestě z Prahy záměrně až v okolí České Třebové, kdy cestující jeli ve vlaku už přes hodinu. Při zpáteční cestě proběhl výzkum až za Pardubicemi, tedy v okamžiku, kdy lidé z Ostravska cestovali už přes dvě hodiny. Bylo to důležité, aby dotazník neodrážel jen první dojmy, ale skutečný pocit z cesty po delší době,“ upozorňuje výkonný ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. „Výsledek je pro nás jednoznačný, cestující chtějí jezdit CityElefantem nejen v příměstské dopravě, ale i na delší cesty.“

CityElefant na dálkové trase z technického pohledu

„CityElefanty zatím jezdily jen v příměstské dopravě v okolí Ostravy a Prahy. Kromě toho, že novou soupravu ocenili na rychlíku cestující, osvědčil se tento test i z pohledu jízdních vlastností vlaku,“ doplňuje náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek. „CityElefant zvládl intenzivní jízdu rychlostí 140 km/h na jedničku a dokáže proti klasické soupravě lehce krátit jízdní doby, protože má mnohem větší zrychlení. Klíčovou roli budou mít ale CityElefanty stále v příměstské dopravě, kde je potřebují lidé nejvíc.“

Co má navíc CityElefant:

• Klimatizaci
• Nástupní plošiny pro vozíčkáře
• Bezbariérové toalety
• Přípojky na notebooky v první třídě
• Digitální orientační systém
• Nízkopodlažní nástup
• Háky na jízdní kola hned u nízkopodlažního vstupu