Konec nesnází a stížností, s úderem páteční třinácté hodiny skončila výluka tramvají na ostravských Frýdlantských mostech. Lidé na ni pohlíželi různě.
Jedni ji brali jako nevyhnutelnou, protože mosty opravit potřebují, a dokonce chválili práci dopravního podniku, který zajistil plynulé přestupování z tramvají na náhradní autobusovou dopravu.
„Sice jsem musela dříve vstávat a narušilo mi to můj obvyklý denní režim, ale naštvaná jsem rozhodně nebyla,“ svěřila se se svými dojmy sedmnáctiletá studentka Monika Dittrichová.
Nechyběly však ani opačné názory, které považovaly výluku v jednom z nejdůležitějších přestupních uzlů ve městě za problematickou. Zejména v ranní špičce při spěchu do práce někteří lidé ztráceli trpělivost.
„Pěkně mě to naštvalo, všechno bylo zpožděné, nic nefungovalo tak jak má. Naštěstí jsem měl odpolední a nemusel jsem dříve vstávat. Na té přestupní zastávce byl hrozný zmatek, plno lidí, všichni se motali, a nikdo nic pořádně nevěděl,“ shrnul své pocity Michal Lorenc.
Na některé změny oproti normálu si ale cestující budou muset nadále zvykat. Zastávka na Náměstí Republiky pro tramvaje mířící na Mariánské Hory a dál na Porubu bude nyní například přesunuta na nástupiště, ze kterého odjíždějí tramvaje do Výškovic či Hrabůvky. Každá linka ale pojede svým směrem.
Ode soboty také dochází v souvislosti s probíhající opravou ke změnám jízdních řádů všech tramvajových linek, kromě linek číslo 3, 7 a 19. Následovat budou také ještě tři další výluky. Naplánovány jsou na 12. až 17. července, 16. až 21. srpna a poslední na 14. až 20. října. Tramvajový provoz bude na Frýdlantských mostech v plném rozsahu obnoven po letošním 20. říjnu, kdy rekonstrukce skončí. Náklady na rekonstrukci, která je letošní největší investiční akcí Dopravního podniku Ostrava, činí asi 60 milionů korun.
MARTIN PLEVA
TEREZA KRUMPHOLZOVÁ