Nejprve se strážníci vydali do Ostravy-Třebovic, kde v ranních hodinách umístili laserový radar poblíž městského úřadu. Řidiči zde velmi často překračují povolenou čtyřicetikilo­metrovou rychlost. Celý úsek byl označen speciálními dopravními značkami vymezujícími začátek a konec měřené zóny.

Nepřehlédnutelné dopravní tabule přiměly rychle jedoucí řidiče k přibrzdění. Mnozí motoristé pak vyjeveně zírali na strážníka za laserovým radarem. Někteří kroutili hlavami, jiní si dokonce naznačovali ťukání na čelo. „Jako by dávali najevo, že nechápou, proč vůbec měříme, když na to motoristy obrovskými značkami sami upozorňujeme,“ řekl mluvčí ostravské městské policie Vladimíra Kejdová s tím, že přenosné dopravní značky jsou skutečně nepřehlédnutelné. „Máme problém je vůbec naskládat do našeho auta. Opravdu je nelze nezaregistrovat,“ dodala Kejdová. I přesto se našel po ránu motorista, který povolenou čtyřicetikilo­metrovou rychlost překročil o jedenáct kilometrů. Rychlost jsme v těchto místech měřili hodinu. Překročení jsme zaznamenali pouze u tohoto řidiče,“ uvedla Kejdová.

V poledních hodinách se strážníci přesunuli na Martinovskou ulici. Zatímco před povinností označovat měřené úseky dopravními značkami přistihli v těchto místech řadu motoristů nedodržujících rychlost, tentokrát všichni stačili včas šlápnout na brzdový pedál.

Řidičům v moravskoslezské metropoli by však již brzy mohly nastat krušnější časy. V některých městech se již vedou diskuse o tom, zda je možné značky umístit i v místech, kde se ve skutečnosti měřit nebude. Pokud by takových úseků bylo více, řidičům by nezbylo nic jiného, než ve všech dodržovat předpisy.

„O této možnosti jsme zatím neuvažovali, do budoucna však ani tato varianta není vyloučena. Samozřejmě by to ale nesmělo být v rozporu se zákonem,“ uvedla Kejdová.