Přímo z centra Ostravy, od hotelu Palace, začne od příštího týdne jezdit na Letiště Leoše Janáčka v Mošnově nová autobusová linka. První odjíždí ve čtyři hodiny ráno, další spoje budou jezdit v období letního letového řádu pravidelně co hodinu. Poslední spoj vyráží na letiště ve 22 hodin.
„Určitě to bude výhodné pro cestující, kteří jezdí na charterové lety. Hodinový interval už je přijatelný,“ říká mluvčí letiště Michaela Kubešová s tím, že problémy s dopravou na letiště ale přetrvávají pro cestující, kteří odlétají na dovolenou v noci.
Autobus zvládne trasu z Ostravy do Mošnova za asi čtyřicet minut. Spojení bude zajišťovat společnost Veolia Transport Morava. Poprvé pojede nová linka v neděli 14. června. V období zimního řádu a ve volných dnech bude linka jezdit na letiště co dvě hodiny.
Dosud na letiště zajíždějí v podstatě tři linky, 33, 690 a 910670. Všechny nahradí nová 333. „Hlavní výhodou nového spojení bude, že je z centra a bude v přestupním tarifu. Spojů nebude nově více, ale systém se zjednoduší, zprůhlední a spoje pojedou po jednotné trase,“ uvedl Aleš Stejskal, jednatel společnosti Koordinátor ODIS.
Nepřestupní jízdenka přijde od hotelu Palace až na konečnou na třiatřicet korun. „Lidé mohou využít také přestupní jízdenku již označenou při nástupu do předcházejícího spoje, například tramvaje, v rámci její časové platnosti, nejdále však po zastávku Stará Ves nad Ondřejnicí. A u řidiče pak zakoupit jízdenku pouze pro zbývající část cesty na letiště,“ dodal Stejskal.
Linka 690 dosud jezdí z ústředního autobusového nádraží asi třikrát denně a zajíždí hlavně do průmyslové zóny, autobus číslo 33 startuje u Intersparu na Dubině s frekvencí šestkrát za den. Spojení s letištěm stále zajišťuje i linka 910670 také z ústředního autobusového nádraží. „Tato linka jezdí sice poměrně často, ale skoro nikdo o ní neví,“ podotkl Stejskal.
Každé zlepšení spojení by uvítali zaměstnanci firem, které podnikají v tamní průmyslové zóně. „Hodně lidí musí dojíždět autem, protože spojení hromadnou dopravou není dostačující. Každé zlepšení by bylo dobré, například i v letní sezoně, kdy hledáme brigádníky a ti se k nám potřebují nějak dostat,“ říká personalistka společnosti Cromodora Wheels, která v mošnovské průmyslové zóně vyrábí lité disky.