„V loňském roce jsme zadali vypracování auditu výstavby automatizovaných systémů řízení městského silničního provozu. Výstupy z něj by se měly stát závaznými podklady pro dlouhodobé postupné budování moderního systému ITS na území Ostravy,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Vojtěch Mynář. Pilotní projekt programu s názvem Zaparkuj a jeď už se podle něj testuje. Jde o snahu řešit komplikované parkování v centru města systémem záchytných parkovišť na okraji a následnou cestou do srdce moravskoslezské metropole hromadnou dopravou.
„Cílem projektu je nabídnout cestujícím, kteří dojíždějí pravidelně do centra města, možnost celodenního odstavení vozidla na hlídaném parkovišti za zvýhodněnou cenu a následné využití prostředků hromadné dopravy zařazených do systému ODIS k cestě do centra města. Do projektu jsou zařazena parkoviště na hlavním nádraží v Ostravě-Přívoze a parkovací dům v přednádražním prostoru v Ostravě-Svinově,“ pokračoval Mynář s tím, že tento projekt však zatím občany není příliš využíván.
Významným prvkem vedoucím k efektivnější organizaci parkování na území města by tedy mělo být zřízení Organizátora statické dopravy, který by měl volná místa k parkování pod kontrolou.
„Hledáme možnosti zvýšení současné nabídky parkování o přibližně sedm tisíc míst k stání v rámci investic svých anebo soukromých. Začne se rovněž realizovat výstavba nových parkovacích stání formou povrchových parkovišť, případně podzemních anebo nadzemních hromadných parkovacích objektů,“ dodal ještě k problematice Vojtěch Mynář.