V první stanici – v Ostravě-Svinově má být už za 2 hodiny a 57 minut.

Železničáři své vlajkové lodi věří. Pod tři hodiny se chtějí dostat především tím, že Sprinter pojede mezi Prahou a Ostravou bez zastavení. Vlak podle předpisů nemůže jet ani v modernizovaném železničním koridoru rychleji než 160 km/hod. Takovou rychlostí v některých úsecích přitom běžně jezdí i rychlíky kategorie EC a IC. Železnice protínající české země jsou však nevyzpytatelné a cestující se za léta přepravy s ČD zvykli počítat se vším a zejména s dvojcifernými zpožděními.

Vedle historicky první jízdy pod tři hodiny do Ostravy pojede poprvé pendolino dále než jen do Bohumína. Stavět bude následně ještě v Karviné, Českém Těšíně a konečnou má až v Třinci. Pak se prázdné vrací do Bohumína, aby mohlo jet jako posilový spoj v sobotu dopoledne zpět do Prahy. Sprinter tak bude zatím jezdit pouze jednu jízdu týdně, a to vždy v pátek odpoledne.

Deník si první oficiální jízdu Sprintera nenechá ujít a ve Svinově ho bude čekat se stopkami. Svůj názor na zavedení expresu, úroveň cestování českými vlaky můžete vyjádřit v diskusi a na vytvoření rekordu můžete až do pátečního večera tipovat v anketě.

Jízdní řád SC Pendolino Sprinter:

Z pražského hlavního nádraží Sprinter vyrazí v 16:23 hodin. V první zastávce, Ostravě-Svinově, by měl být podle jízdního řádu v 19:20. Vlak dále zastaví ve stanicích Ostrava hl.n. (příj. 19:32), Bohumín (příj. 19:42), Karviná hl.n. (příj. 19:56), Český Těšín (příj. 20:15) a Třinec (příj. 20:25).