V první stanici – v Ostravě-Svinově má být už za 2 hodiny a 57 minut.
Železničáři své vlajkové lodi věří. Pod tři hodiny se chtějí dostat především tím, že Sprinter pojede mezi Prahou a Ostravou bez zastavení. Vlak podle předpisů nemůže jet ani v modernizovaném železničním koridoru rychleji než 160 km/hod. Takovou rychlostí v některých úsecích přitom běžně jezdí i rychlíky kategorie EC a IC. Železnice protínající české země jsou však nevyzpytatelné a cestující se za léta přepravy s ČD zvykli počítat se vším a zejména s dvojcifernými zpožděními.
Vedle historicky první jízdy pod tři hodiny do Ostravy pojede poprvé pendolino dále než jen do Bohumína. Stavět bude následně ještě v Karviné, Českém Těšíně a konečnou má až v Třinci. Pak se prázdné vrací do Bohumína, aby mohlo jet jako posilový spoj v sobotu dopoledne zpět do Prahy. Sprinter tak bude zatím jezdit pouze jednu jízdu týdně, a to vždy v pátek odpoledne.
Deník si první oficiální jízdu Sprintera nenechá ujít a ve Svinově ho bude čekat se stopkami. Svůj názor na zavedení expresu, úroveň cestování českými vlaky můžete vyjádřit v diskusi a na vytvoření rekordu můžete až do pátečního večera tipovat v anketě.