Realizaci stavby má na starost ODS – Dopravní stavby Ostrava a tiskový mluvčí společnosti Jindřich Daněk Deníku potvrdil, že již zanedlouho se doprava vrátí ve Studénce do starých kolejí. „Dodělávají se poslední práce spíše za mostem, než na samotném mostě. Já si myslím, že v původně plánovaném termínu určitě vše stihneme,“ ubezpečil mluvčí společnosti. Kompletní přemostění by tak podle příslibu Dopravních staveb mělo být hotové v posledním červencovém týdnu.

První veřejnou „zátěž“ však nový most zažil již o uplynulém víkendu, kdy se po něm mohli projít první chodci. „Přes volby zde chodili lidé, ale od druhé hodiny jsme to museli zavřít, protože je to přeci jen trochu rizikové,“ přiznal hlídač staveniště s tím, že na mostě chybí pevné zábradlí a v současné době lemuje okraj stavby jen provizorní dřevěná ochrana.

Ovšem, není vyloučené, že se dříve, než v plánovaném termínu, dočkají zprovoznění nadjezdu také motoristé. Ostravská stavební společnost nevylučuje, že by se most na začátku prázdnin otevřel i pro motoristy. „Možná, že se od počátku července bude jezdit na semafory jedním pruhem,“ poznamenal Vaněk. Starosta Studénky, Ladislav Honusek, však tuto variantu nepotvrdil: „Nemám tyto informace, ale zanedlouho jdu na kontrolní den, tak předpokládám, že tam se to dozvím. Budou tam také upřesněné nějaké termíny.“ Kontrolní den by se měl uskutečnit ve středu 17. června.

Nový nadjezd ve Studénce, na silnici druhé třídy II/464, má nahradit most, zřícený 8. srpna loňského roku. V době tragické události na něm probíhala rozsáhlá rekonstrukce, především mostní konstrukce. Ta však spadla do kolejiště a následně do ní narazil rychlík Comenius, jedoucí z Krakova do Prahy. Při největším železničním neštěstí v novodobé historii České republiky zemřelo osm lidí.

Doposud kriminalisté v souvislosti ze studenéckou tragédií obvinili dva inženýry společnosti Bögl & Krýsl, která se na opravě podílela. Tato subdodavatelská firma měla na starost umístění mostní konstrukce zpět na místo. Rekonstrukci původního mostu z roku 1961, poté i kompletní výstavbu nového, realizuje pro Moravskoslezský kraj od počátku společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava.