Třetí už pro vjezdy a výjezdy používají stavební vozidla, zajišťující tuto etapu výstavby nové komunikace. V místě těchto současných úprav bude po dokončení stavby stát most.

„V této etapě budeme z polí odstraňovat především takzvané kulturní vrstvy, tedy ornici a podornici. Před samotnou stavbou silnice musíme také provést geotechnická opatření na zlepšení podloží pod násypové těleso,“ přibližuje průběh prací ředitel závodu Ostrava společnosti ODS – Dopravní stavby Jiří Boháček.

Získanou ornou půdu stavbaři využijí pro ohumusování svahů a zářezů nové silnice. V pokáceném lese probíhá až do konce června dolování pařezů a následně bude odstraněna i lesní půda.

V celém plánovaném rozsahu by kompletní stavba potřebovala zhruba jednu miliardu korun a takové peníze za stávajících podmínek uvolněny být nemohou. Proto bude výstavba rozložena na jednotlivé etapy a financovaná po částech.

„Peníze na tuto etapu jsou zajištěny,“ ujišťuje Vendula Jičínská z komunikace projektu Silver B.C.

Komunikace I/11 je jedním z nejdůležitějších silničních tahů v Moravskoslezském kraji. Jako čtyřpruhová povede v úseku Opava – Ostrava – Havířov – Prostřední Suchá a Tošanovice – Hnojník – Nebory – Třinec – Bystřice – státní hranice se Slovenskem.

Související články:

Stát si na dálnici D 47 půjčí od evropské banky

Stavba silnice I/11 stojí! Po třech týdnech došly peníze

Stavba silnice I/11: Jsme rádi, že jsme se toho dožili, říkají občané