Lidé také musejí počítat s tím, že řada spojů bude jezdit méně často. „Intervaly mezi jednotlivými spoji budou v období dopravní špičky prodlouženy z deseti na patnáct minut u všech tramvajových a trolejbusových linek. Výjimkou jsou linky číslo 1, 2, 4, 5, 8, 103 a 105, u kterých zůstávají původní,“ informoval ředitel Dopravního podniku Ostrava František Kořínek. Na lince číslo 11 se pak interval prodlužuje na dvacet minut.

Důvodem, proč Dopravní podnik Ostrava každoročně zavádí letní jízdní řád, je ten, že během letních prázdnin klesá poptávka cestujících po přepravě. Zatímco v ostatních měsících přepraví vozy městské hromadné dopravy asi tři sta tisíc lidí denně, v období letních prázdnin je to o 15 procent, tedy zhruba o 45 tisíc lidí, méně.

Chystá se i dlouhodobá optimalizace

Vedle dočasného prázdninového omezení přináší letní jízdní řád na některých linkách i změny, které budou zavedeny natrvalo. Dopravní podnik Ostrava vyslyšel žádosti cestujících a protáhl trasu autobusové linky číslo 99 opět až k Městské nemocnici Ostrava. Požadavek obyvatel je také důvodem úprav na lince číslo 49. Spoje, které jedou z Michálkovic a nepokračují dále do Poruby, budou prodlouženy až na zastávku Křižíkova. Další menší změny se týkají i autobusových linek číslo 48, 54 a 58, kde budou přidány nové spoje. Linkám číslo 45 a také 36, 40, 43 a 49 přibudou nové zastávky.

Vedle těchto plánovaných úprav zahrnutých do letního jízdního řádu musejí Ostravané počítat ještě s výlukami. Ty, které nejvíce naruší obvyklou přepravu, souvisejí s opravou Frýdlantských mostů. Tramvajová výluka je naplánována od 12. do 17. července, další pak proběhne v srpnu.