Všechny tramvaje směřující do centra z Poruby či Ostravy-Jihu končí na provizorní zastávce Náměstí Republiky. Odtud musejí cestující pokračovat náhradními autobusy. Autobusy, které jezdí ve čtyřminutovém intervalu, převážejí cestující přes mosty i v opačném směru. „Náhradní autobusy sice jezdí dost často, ale je tady spousta lidí a musí se v nich mačkat,“ konstatovala například jedna z cestujících Markéta Urátová.

Výluka je zapříčiněna opravou části mostu sloužícího pro provoz tramvají. Jde o největší letošní investiční akci ostravského dopravního podniku.

Frýdlantské mosty jsou důležitým dopravním uzlem, kterým proudí doprava do centra města z Ostravy-Jihu a Poruby a naopak. Ve špičce se tam během hodiny přemístí díky městské hromadné dopravě patnáct až dvacet tisíc lidí. Radost z opravy proto nemá několik obchodníků, kteří mají pod mosty své obchůdky. „Když je výluka, jsou menší kšefty. Prochází tudy totiž podstatně méně lidí, vlastně jen ti, co jdou z Kauflandu,“ říká prodavačka, která má pod mosty pult s ponožkami a spodním prádlem.

Druhá tramvajová výluka na mostech skončí v sobotu úderem třiadvacáté hodiny. S některými změnami oproti normálu ale cestující musejí počítat i nadále.

Zcela bude uzavřeno odbočení z Frýdlantských mostů na ulici Vítkovickou. Na této větvi bude jezdit pouze linka číslo 1, která tam bude ale najíždět ve směru od Mariánských Hor. Změněna bude také trasa linky číslo 2. Bude vedena před Mariánské náměstí a ulici 1. máje. V sobotu, po skončení výluky, začne také fungovat nová linka X, která bude pendlovat mezi zastávkami Vysoké pece a Mírové náměstí. Změny se dotknou také linky číslo 4, která nebude končit u Plynáren, ale jako náhrada kapacity za jedničku pojede až na hlavní nádraží.

Regulérní tramvajová zastávka Náměstí Republiky bude uzavřena až do konce opravy mostu, která je plánována na 20. října. Všechna tři nástupiště jsou přehrazena páskou a je tam umístěna cedule zakazující vstup. Lidé musejí využívat provizorní dřevěné nástupiště, které bylo vybudováno na ulici 28. října asi dvacet metrů za křižovatkou s ulicí Vítkovickou. Oproti první výluce se podařilo nástupní plochu trochu zvětšit. „Posunuli jsme zábradlí, ať mají cestující více místa pro bezpečnější přestup,“ podotkl dopravní náměstek Dopravního podniku Ostrava David Mlčák.

Třetí ze čtyř plánovaných výluk tramvajové dopravy po dobu opravy tohoto důležitého dopravního uzlu je připravována od 16. do 21. srpna. Poslední omezení tramvajové dopravy je naplánováno na 14. až 20. října.