Nová linka číslo 47 bude jezdit mezi Porubou a Plesnou, a tojednou za hodinu v intervalu od 7 do 17 hodin. „Linku jsme zavedli po dohodě se starosty přilehlých městských obvodů a manažery nového nákupního centra,“ uvedl Jiří Kurtas z vedení Dopravního podniku Ostrava.

Podle starosty Plesné Jana Bochňáka bude linka pro občany přínosem. „Spojí Plesnou nejen s nákupním centrem, ale pojede i dál, k vysoké škole a fakultní nemocnici, a to spojení bude pro lidi výhodné,“ uvedl Bochňák.

Plesná na své náklady vybudovala i čtyři autobusová stání na trase. Ta se nyní dodělávají, stihnout by se to mělo do neděle. „Děláme úpravy chodníků v místech zastávek včetně reliéfní dlažby pro slepce. Budou tam postaveny označníky. Obvod to přijde zhruba na pět set tisíc korun,“ vyčíslil starosta.

Lidé méně vyjíždějí ze svých obvodů

Autobusového provozu se týkají i další změny v jízdním řádu. Posíleny budou například linky 41 či 58. Tato změna vyplynula z dopravní analýzy, kterou si společnost nechala nedávno zpracovat. „Lidé už mají ve svých obvodech zdravotníky, obchody a další služby. Nemusejí tak často jezdit třeba do centra města, a více využívají vnitroobvodové linky,“ vysvětlil Kurtas.

Autobus 41 bude v průběhu celého týdne jezdit ve dvacetiminutovém intervalu. U velmi využívané autobusové linky 58 dopravní podnik zkrátil interval v odpolední přepravní špičce na deset minut. „Občané Poruby a Martinova jistě přivítají i rozšíření provozu této linky o sobotách a nedělích. O víkendu je zaveden celodenně interval dvacet minut,“ doplnil ředitel Dopravního podniku Ostrava František Kořínek.

Některé linky se zkrátí nebo prořídnou

Se změnami musejí počítat i cestující do Polanky. Linka číslo 46 bude jezdit řidčeji, dopravní podnik u ní ponechal stávající letní jízdní řád. A o uspořené výkony posílí linku 59, která zajíždí přes Zábřeh až do Vítkovic. Jízdní řády byly upraveny také u linek 22 a 77, kde se snížil počet vypravených vozidel. Spoje ubudou v pracovních dnech i na tramvajové lince číslo 5, která jezdí ze zastávky Vřesinská do Zátiší. Půjde o čtyři páry denně ze současných osmatřiceti.

Zkrácena byla trasa autobusové linky 20, nově končí na zastávce Most Miloše Sýkory. U trolejbusových linek dochází jen k menší změně, linka 108 je v ranní špičce posílena o tři nové spoje, které navazují na smyčce Sokola Tůmy na přijíždějící autobusy 48.

Významnou změnou v jízdních řádech je úprava intervalu z 10 na 12 minut na většině tramvajových, trolejbusových, ale i autobusových linek. A to v době od pěti do sedmi hodin. Podepsaly se na tom opět výsledky velké dopravní analýzy. „Přepravní poptávka v brzkých ranních hodinách je daleko nižší než v minulosti, kdy více lidí chodilo na směny. Proto jsme snížili nabídku tramvají, které někdy jezdí skutečně poloprázdné. To, co jsme uspořili, jsme vložili do pozdějších hodin,“ konstatoval Jiří Kurtas z vedení dopravního podniku a dodal, že více spojů čeká cestující naopak mezi sedmou a desátou hodinou a mezi 16. a 18. hodinou.