Kolem stavby dálnice D47 se v poslední době vyskytují stále častější polemiky. Důvodem byl zpočátku liknavý přístup dodavatelů, v poslední době ekonomická situace. Ta například vedla k tomu, že Ředitelství silnic a dálnic uvažovalo o pozastavení výstavby úseku z Bohumína na polské hranice, neboť na jaře scházelo v rozpočtu jedenáct miliard korun. V daném úseku práce pokračují, ale tamní dodavatelé pracují na své náklady.

Denně lze spatřit práce i na více než osmnáct kilometrů dlouhém úseku mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi, jehož dokončením se propojí tato lokalita s Ostravou. Přesto se mezi obyvateli dotčených obcí i motoristy nadále objevují spekulace, zda stavba pokračuje a jestli je na ni dostatek peněz.

Roman Kluzák, specialista komunikace Ředitelství silnic a dálnic, pro Deník uvedl, že stavba dálnice D47v úsekuBělotín–Hladké Životice nebyla v žádném případě pozastavena. „Stavba pokračuje podle harmonogramu a finanční prostředky na uvedenou stavbu jsou zajištěny,“ ubezpečil Kluzák.

Stavba v protisměru bude pokračovat

Zároveň ale naznačil, že práce na tomto dálničním úseku budou pokračovat i poté, co po dálnici začnou jezdit automobily. „Zprovoznění stavby v polovičním profilu bude v listopadu tohoto roku,“ sdělil Kluzák.

Tato informace zcela jistě nepotěší starosty dotčených obcí. „Lidé chtějí, ať už je to co nejdříve, aby si už mohli oddechnout od stavebního provozu, který s sebou nese ruch a prašnost,“ zmínil se nedávno starosta Mankovic Miroslav Švajda.

Obdobně se k této záležitosti vyjádřil také starosta Suchdolu nad Odrou Richard Ehler: „Varianta omezeného provozu na Ostravu sice uvolní dopravu na krajské město, ale pořád tady bude stavba se všemi jejími důsledky.“