Hlavní opravy budou probíhat v nočních hodinách, kdy je dopravní ruch na této jinak frekventované křižovatce nejslabší.

„Současný stav venkovní výstroje, stožárů a kabelové sítě se negativně projevuje ve spolehlivosti semaforů,“ upřesnil důvody zahájení prací Daniel Lyčka, pověřený ředitel společnosti Ostravské komunikace. Před čtyřmi lety sice došlo k výměně zastaralého řadiče světel za modernější typ, avšak kabelová síť a stožáry zůstaly původní od poslední rekonstrukce před dvaceti lety.

Silničáři jsou na zimu připraveni


Ostravští silničáři, kteří mají na starosti údržbu bezmála 375 kilometrů silnic, ve středuinformovali také o stavu příprav na zimní sezonu. Letošní zimy se nebojí a strach nemají ani z nedostatku financí na údržbu.

Podle výrobního náměstka Ostravských komunikací Antonína Bíny je ale důležité, aby si lidé uvědomili, že jezdí v zimních podmínkách. „Řidiči tomu musejí přizpůsobit jízdu, ale i vybavení auta. Neměli by zapomínat na zimní pneumatiky. Důležité je si taky uvědomit, že naši údržbáři nemohou být na všech místech najednou a některé vozovky mají přednost před jinými,“ řekl Bína.

Nejdůležitější jsou totiž silnice první třídy, na kterých musí být sjízdnost zabezpečena nejpozději do tří hodin od chvíle, kdy je pokryl sníh nebo náledí.
Pro běžnou zimní údržbu mají Ostravské komunikace přichystáno celkem čtrnáct vozidel. Z toho pět je pro silnice první třídy, stejný počet pro silnice druhé a třetí třídy a čtyři pro ošetřování místních komunikací.

LUCIE RUSKOVÁ