Stačí, aby do toho premiérovi něco „vlezlo“, a všechno je jinak. Chystaná velká sláva se zprůjezdněním dvou úseků dálnice D 47 mezi Bělotínem a Bílovcem, jež se měla uskutečnit 24. listopadu v 11 hodin, se o jeden den posouvá.

„V den, kdy jsme chtěli dálnici zprovoznit, se na úřadu vlády uskuteční důležitá mezinárodní konference o dopravě. Účast premiéra Jana Fischera na obou akcích je nutná, proto se termín otevření přesunul na 25. listopadu,“ vysvětlil Pavel Kremitovský, šéf brněnské pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

I nedokončený úsek bude čtyřproudový


Ten se ve středu v Ostravě účastnil diskusního setkání na téma dálnice D 47, kterou pořádal internetový server Stavební fórum. Zatímco úsek z Bílovce do Hladkých Životic bude hned zprovozněn v plném rozsahu, navazující část pokračující dále do Bělotína bude zatím průjezdná jen v polovičním profilu. „Pravý pás dálnice bude v tomto úseku rozdělen na čtyři pruhy – dva v obou směrech. Rychlost zde bude snížena na osmdesát kilometrů v hodině. Plně dokončena by tato část dálnice měla být v srpnu příštího roku,“ pokračoval Kremitovský.

Čtenáři internetového vydání Moravskoslezského deníku se v anketě shodli, že se na zprovoznění dálnice těší. Více najdete ZDE!

S tím, že dálnice sice bude průjezdná, ale s omezením, se pojí i aktuální otázka řidičů, jak to bude s jejím zpoplatněním? Na takzvaném ostravském úseku autostrády D 47 zatím nebyla povinnost mít dálniční známku. „Od zprůjezdnění, tedy od 25. listopadu, bude dálnice D 47 zpoplatněna ve všech otevřených částech kromě úseku Bělotín–Hladké Životice, který ještě nebude plnohodnotný,“ sdělil na dotaz Deníku mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Otazníky se také stále houpou na termínem dokončení poslední části dálnice směřující od Bohumína k polské státní hranici. Podle Kremitovského by měl být dokončen v červnu roku 2011. „Doufejme, že i tato poslední část dálnice bude hotova před evropským fotbalovým šampionátem, který se bude v Polsku konat v roce 2012. Je to jeden ze silných motivů. Kdyby řidiči kličkovali při cestě z jednoho státu do druhého někde v Bohumíně, byla by to ostuda,“ podotkl na diskusním setkání Miroslav Fabián ze Sdružení pro rozvoj Moravskoslezské­ho kraje.

Všechny články k dálnici ČTĚTE ZDE!

Další informace o dálnici D 47
, reportáž ze zprůjezdnění jejích dalších dvou úseků a mnohé zajímavosti o této pro region významné stavbě vám přineseme v tištěném Moravskoslezském deníku 26. listopadu.