Když nasednou obyvatelé hlavního města Spojených států do tramvaje Inekon 12-Trio, horko jim v nich určitě nebude ani v tom nejparnějším létě. Soupravy docela podobné těm, jež jezdí v moravskoslezské metropoli, mají totiž v americké verzi pár vymožeností navíc.

A patří mezi ně i to, že prostor pro cestující je v soupravách vyrobených pro Washnigton plně klimatizován. Vozy ale mají také třeba hydraulické odpružení, aby byly nezávisle na svém zatížení stále ve stejné výšce, a tedy dobře přístupné invalidům na vozících. Cestující ve voze se také mohou s řidičem tramvaje dorozumívat pomocí mikrofonu a reproduktoru.

Ve Washingtonu dosud tramvaje nejezdí


„Tři speciální trajlery s bezmála třicet tun těžkými a dvacet metrů dlouhými nízkopodlažními tramvajemi nyní zamíří do Hamburku. Tam budou přeloženy na loď a dalších čtrnáct dní poplují přes Atlantský oceán do přístavu Baltimore. Pak bude pokračovat jejich transport opět po souši až do Washingtonu,“ popsal cestu Vladimír Ščurek, výrobní ředitel společnosti Inekon Group.

Přípravy tramvají na transport trvaly dva týdny. Vozy byly důkladně překontrolovány a nakonec nastříkány přípravkem na bázi vosku, který je má chránit před účinky slané mořské vody.

„Prvnícestující by se jimi měli svézt koncem příštího roku, kdy má být otevřena historicky první tramvajová trať v hlavním městě USA. Stejné vozy už však jezdí v Portlandu a v Seattlu, kam jsme je vyvezli v letech 2006 a 2007. Převoz tramvají do Washingtonu uzavírá plnění kontraktu v hodnotě 24 milionů dolarů, který jsme podepsali před pěti lety,“ doplnil vedoucí projektu Milan Haloun.