Oproti původním plánům se podařilo zkrátit všechny práce na polovinu.„Původně měly zabrat více než měsíc, ale nakonec se zvládly za jednadvacet dní,“ uvedl Daniel Lyčka, jenž je pověřen vedením společnosti Ostravské komunikace (OK).

Křižovatka u vodárny se tak díky rekonstrukci světelné signalizace stala jednou z nejmodernějších ve městě. Pro semafory byly vybudovány nové stožáry, položena nová kabeláž. Na přechodech pro chodce jsou nová tlačítka se zvukovou signalizací pro nevidomé.

Řidiči byli ukáznění


„Při výkopových pracích byly připraveny trasy pro vzdálenou detekci vozidel. Což znamená, že přijíždějící vozidlo v nočních hodinách, kdy je provoz malý, může projet křižovatkou bez toho, aby muselo zastavit a čekat na zelenou,“ přiblížil jednu ze zajímavostí zrekonstruované křižovatky Antonín Bína, výrobní náměstek společnosti OK.

Dopravní policisté řídli rušnou křižovatku ulic 28. října a Mariánskohorské od pondělí 16. listopadu. Mnozí řidiči při jejím průjezdu zažívali perné chvilky, někteří se této křižovatce raději vyhýbali. Přesto se po celou dobu nestala v daném místě žádná vážnější kolize. „Dopravní policisté prokázali svou profesionalitu, a velmi mile nás překvapil a potěšil také přístup všech ostravských řidičů. Díky jejich ukázněnosti a ohleduplnosti nenarušila průběh prací žádná mimořádná událost,“ doplnil ještě Daniel Lyčka.

Celá rekonstrukce si vyžádala pět milionů korun z rozpočtu města Ostravy. K opravě venkovní výstroje, stožárů a kabelové sítě se přistoupilo po dvaceti letech provozu této frekventované křižovatky.