Lékařská péče jim bude poskytnuta po Novém roce na základě starých průkazů, i když původně měly od roku 2010 přestat platit.

„Česká průmyslová zdravotní pojišťovna současně ujišťuje zdravotnická zařízení, že uhradí poskytnutou zdravotní péči za pojištěnce registrované u ČPZP, i když se prokážou původními průkazy,“ prohlásila mluvčí ČPZP Elenka Mazurová s tím, že novou průkazku ČPZP stále ještě nemá několik tisíc jejích pojištěnců.

„Ačkoliv jsme vynaložili maximální úsilí, abychom je kontaktovali, zatím se nám to nepodařilo. Je ovšem nezbytné, aby tito pojištěnci co nejdříve požádali o nový průkaz. Mohou o něj požádat na kterémkoliv kontaktním místě ČPZP nebo telefonicky na bezplatné lince call centra 800 810 000,“ uvedl marketingový ředitel pojišťovny Igor Dorčák. Žádá také lékaře, aby tyto pacienty po ošetření upozornili na to, že při další návštěvě se již budou muset prokázat platným průkazem pojišťovny.

Pojišťovna zasílala průkazy poštou


Česká průmyslová zdravotní pojišťovna vznikla letos v říjnu sloučením Hutnické zaměstnanecké pojišťovny a České národní zdravotní pojišťovny. V České republice se tak na poli zdravotního pojištění objevil nový subjekt, jehož služby bude využívat na tři čtvrtě milionu pojištěnců, pocházejících především z Moravskoslez­ského kraje.

„Od té doby zaměstnanci ČPZP rozeslali přibližně 735 tisíc dopisů s novými průkazy. Část se jich vrátila zpátky jako nedoručené. Tyto pojištěnce se pak pojišťovna snažila kontaktovat jinými dostupnými cestami, například telefonicky, pomocí krátké textové zprávy nebo prostřednictvím e-mailu. Vyhledávání majitelů starých průkazů nyní pokračuje na základě jiné evidence. Pokud se sami obrátí na pobočku ČPZP nebo na call centrum a sdělí své kontaktní údaje, nový průkaz jim bude doručen na uvedenou adresu,“ vysvětlila Mazurová.