Na dalších čtyřech velkých monitorech spojených dohromady zatím jezdí jako tečky po mapě Ostravy jednotlivé sypače. Nechybějí údaje o tom, jak rychle jedou, jestli mají pluh dole či jméno toho, kdo sedí za volantem. Dispečeři tak mají díky GPS systému dokonalý přehled, kde se který z vozů právě nachází, a operativně ho mohou v případě potřeby převelet jinam.

„Předpověď na středu byla jasná, nemělo nás co zaskočit. Vyjeli jsme ve dvě hodiny ráno se14 sypači s pluhy, ranní směnu posílilo11 traktorů a osm náklaďáků s radlicemi. Pomoc nám nabízeli hasiči, ale tu jsme odmítli,“ konstatuje při pohledu na monitory Antonín Bína, výrobní náměstek společnosti OK.

Jen pětina lidí, kteří běžně jezdí do práce autem, by podle hlasování ve Skóre Deníku během sněhové kalamity raději zvolila hromadnou dopravu. Více ČTĚTE ZDE!

Pokud se předpověď vyplní a v závěru týdne opravdu přijde ještě vydatnější sněžení, asi už podle něj silničáři pomoci hasičů při údržbě komunikací využijí. Ale i přesto, že budou dělat pro údržbu cest všechno, co je v jejich silách, se zřejmě stejně dočkají telefonátů od nespokojených lidí.

„Na konci roku třeba volala nějaká rozčílená paní a kolegovi, který měl zrovna službu, nadávala a ukončila to slovy: ‚Chcípni i s celou rodinou.’ Takové reakce hodně zamrzí – jezdíme celou noc v plném nasazení, děláme, co můžeme, a pak zavolá někdo takový,“ přibližuje někdy ostrá slova věčně nespokojených řidičů dispečer Zatloukal.