VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli výhybce vypnulo zařízení proud na jednokolejce

Ostrava /AKTUALIZOVÁNO/ - Lidé ze západního předměstí Ostravy, kteří se chtěli v pondělním ranním arktickém mrazu dostat co nejrychleji do tepla svých kanceláří, měliponěkud smůlu. Na tramvajovou linku číslo pět, jedoucí po jednokolejné trati mezi Zátiším, Dolní Lhotou, Vřesinou a Porubou, čekali na zastávce marně. Ti z Dolní Lhoty viděli ve výhybně odstavený vůz v protisměru a ustarané dispečery.

25.1.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Souprava,jež se už měla vracet na Porubu, tu pár minut před osmou hodinou uvázla ve směru do Zátiší. Zabezpečovací zařízení, které má zabránit kolizi protijedoucích tramvají, totiž řidičce nepovolilo vjezd do posledního jednokolejného úseku.Prvotní vysvětlení problému bylo nasnadě: zelená na semaforu nemůže naskočit, protože zařízení zamrzlo.

Jak se ale záhy ukázalo, viníkem kupodivu nebyl mráz abezpečnostní systém se naopak zachoval zcela tak, jak měl.Za všechno mohljev, ke kterému čas od času docházínezávisle na počasí– zaseknutá výhybka. Kvůliní se totiž ve chvíli, kdy řidička chtěla z Dolní Lhoty odjet, dostala se do potížídruhá„pětka“na opačném konci trati, těsně před smyčkou v Porubě. Řidič této soupravy musel vystoupit a výhybku přestavit ručně. Ovšem tím, že zůstal státna čidle zabezpečovacího zařízení, systém to vyhodnotil jako důvod kvypnutí elektřinyna celé trati.

Počet nehod mráz nezvýšil


„Výhybkové jazyky občas správně nedolehnou ke koleji, protože se mezi ně dostane například štěrk nebo led. Ve městě, kde je dvoukolejný provoz,to je rutinní záležitost, stačí, když řidič výhybku zajde vyčistit,“ vysvětlilmluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. Pokud se ale výhybka zasekne naelektronicky hlídané jednokolejce, je řidič v podstatě v pasti. Snímače jsou totiž umístěny právě v těch místech, kde je nucen před neprůjezdnou výhybkou zastavit. A ve chvíli, kdy zařízení proud odpojí, musí se celá událost prošetřit, zjistit, zda některý z řidičů nechyboval, a sepsat záznam.

Celá procedura se sice v pondělí ráno stihla za20 minuta před půl devátou byly troleje zase pod napětím, mnoho promrzlých lidí však čekání na linku, která podle jízdního řádu tou dobou jede jednou za hodinu, vzdalo. Ti, kterým na cestě do města záleželo, se tam snažilidostat jinak, například díky ochotě okolojedoucích řidičů. Spoj, kterým denně jezdí několik desítek lidí, tak tentokrátna konečnou přijel téměř prázdný.

Samotné nebývale mrazivé počasí ve skutečnostipodle Albrechta provozostravské hromadné dopravynijak nezkomplikovalo.„Tramvajové, autobusové i trolejbusové spoje jezdí na celém území města v zásadě bez omezení.Jako každý jiný den v roce se stává několikobvyklých drobných dopravních nehod, které omezí plynulost dopravy,ty jsou však v řádu několika minut odstraněny,“ ujistil mluvčí dopravního podniku.

Autor: Ondřej Noskievič

Místo události:
25.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

V Ostravě začal prodej kaprů. Je jich málo a jsou dražší

Ilustrační foto

Betlémské světlo 2017

Dolní Vítkovice hlásí rekord. Padla hranice 1,5 milionu návštěvníků!

Poslední dva roky se Dolní Vítkovice mohly vždy pyšnit návštěvností přes milion turistů, díky čemuž si udržovaly statut nejnavštěvovanější mimopražské turistické lokality.

Už zítra zazní obrovský chór

Už zítra se úderem 18. hodiny rozezní na mnoha místech České republiky velké zpívání společných koled pod hlavičkou Deníku.

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 11. prosince 2017.

Skupina Doga hlásí: Hard werk

Naší rockové stálici - skupině Doga - vyšla v minulých dnech nová deska. V pořadí desáté studiové album má název Hard werk.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT