VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Spojů vhodných pro vozíčkáře a kočárky přibývá

Ostrava/FOTOGALERIE/ - Podmínky pro tělesně postižené či maminky s kočárky v ostravské městské dopravě se zlepšují. Počet nízkopodlažních vozů se za posledních deset let zesedminásobil. Naposledy v těchto dnechdorazily do Ostravy tři nové nízkopodlažní trolejbusy.

11.4.2010
SDÍLEJ:

Do Ostravy v těchto dnech dorazily tři nové nízkopodlažní trolejbusy, čímž se v městské hromadné dopravě opět zlepšily podmínky pro tělesně postižené osoby či maminky s kočárky.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Jde o první „várku“ vozidel, která Dopravní podnik Ostrava pořídil díky projektu Renovace vozového parku drážních vozidel. Do roku 2013, kdy se bude tento projekt realizovat, bude ostravský dopravní podnik přebírat nové vozy ještě několikrát.

„V těchto letech dopravní podnik renovuje svůj vozový park pořízením sedmi dvanáctimetrových trolejbusů, tří osmnáctimetrových trolejbusů a24 tramvajových vozů,“ upřesnil ředitel Dopravního podniku Ostrava František Kořínek. „Všech34 drážních vozidel bude nízkopodlažních. Mimo jiné nám to umožní provozovat také větší množství zaručených bezbariérových spojů,“ slíbil Kořínek.

V posledních letech přitom dopravní podnik nakupuje pouze nízkopodlažní tramvaje, autobusy a trolejbusy a postupně jimi nahrazuje běžné vozy, které už dosluhují. Zatímco v roce 2000 jezdilo po Ostravě pouze 34 nízkopodlažních vozů, ani ne pět procent z celkového počtu, dnes už je jich přes 200, tedy každý třetí.

„Nákup prvních nízkopodlažních vozů se datuje někdy k roku 1996. Největší podíl nyní mají v trolejbusové dopravě, a to50 procent,“ konstatoval mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Překážkou zůstávají mnohé zastávky


Nové vozy v rámci projektu přijdou na zhruba 490 milionů korun.40 procent nákladů, tedy 230 milionů korun, pokryjí dotace z Evropské unie. Vozy budou také komfortnější a ekologicky šetrnější.

„Že se vozový park obměňuje, je poznat. A to i tak, že je viděttaké více vozíčkářů na zastávkách,“ reagoval předseda Ostravské organizace vozíčkářů Tomáš Dvořák. Podle něj je množství spojů, kde jezdí nízkopodlažní spoje, uspokojivý. „Pořád je ale problém se zastávkami. Člověk musí stále přemýšlet, na které zastávce může vystoupit s vozíkem a kde by to byl problém. Pro ty, kteří necestují pravidelně, by pomohlo i označení bezbariérových a dalších vhodných zastávek nějakým symbolem v jízdním řádu. Stejně jako jsou značeny spoje, kde jezdí nízkopodlažní vozy,“ popsal Dvořák.

Velice nepříjemné je pro vozíčkáře například přestupování na Svinovských mostech. „V těch místech, kde jsou výtahy, není zrovna bezpečno,“ konstatoval Dvořák. Chátrající svinovské plato totiž přitahuje bezdomovce a kapesní zloděje. Tento problém by se měl přitom v dohledné době vyřešit, protože Svinovské mosty čeká velká rekonstrukce.

Evropské peníze by chtěl dopravní podnik získat i na obměnu autobusů. „Očekáváme, že v letošním roce bude Regionální radou vyhlášen obdobný program týkající se autobusové dopravy, a proto již nyní intenzivně připravujeme podklady pro tento autobusový projekt, který nám umožní obnovit také autobusový park,“ uzavřel Kořínek.

Autor: Iva Havlíčková

11.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Házená žen - pohár - DHC Sokol Poruba - Olomouc
26

Porubské házenkářky zdolaly Olomouc a po roce opět zabojují o vítězství v poháru

logo Vítkovice Tours

CK Vítkovice Tours má nového majitele

AKTUALIZOVÁNO

Vrah dvacetileté dívky unikl pozemskému trestu

Vrah, který v prosinci 1997 uškrtil v Ostravě dvacetiletou Lucii V., unikne pozemskému trestu. Ve čtvrtek totiž vypršela dvacetiletá promlčecí lhůta. 

VIDEO: Tramvajového agresora zastavila až namířená zbraň

Po násilníkovi, který před několika dny brutálně napadl v tramvaji další pasažéry, pátrají ostravští kriminalisté. K dispozici mají záběry útočníka, kterého od běsnění zastavila až zbraň v rukou další cestující.

Vlastníci pozemků debatovali o Prodloužené Rudné

Vedení Moravskoslezského kraje se v pondělí sešlo se zástupci manželů Richtárových, kteří blokují dostavbu přibližně čtyřsetmetrového úseku Prodloužené Rudné.

Jatka získají kabát polského architekta

Nikoliv bílá kostka, ale jen věžička. Po neúspěšných jednáních s pražským architektem Petrem Hájkem se Ostrava dohodla s architektem Robertem Konieczným z polských Katovic.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT