Mnohé onemocní již v produktivním věku. Statistiky říkají, že tento tumor zasahuje stále častěji mladší ročníky.

Většina mamografických pracovišť i v Moravskoslezském kraji byla v posledních letech vybavena špičkovým mamomatem s digitální stereotaxí. Ročně tu projde vyšetřením několik tisíc žen, mnohé bez jakýchkoli příznaků v rámci prevence.

S kampaní proti rakovině prsu vyráží do ulic českých měst včetně Ostravy i tzv. Růžová jízda. Společnost Avon s ní v úterý 10. dubna zavítá i na Hlavní třídu v Ostravě-Porubě. Celorepublikový projekt, jehož je Deník mediálním partnerem, si klade za cíl oslovit co nejvíc lidí.

„Chceme přinést osvětu i do míst, kde přežívají zažitá tabu a strach o smrtelných nemocech mluvit, kde se ženy za toto onemocnění stydí, a dokonce je před svým okolím tají. Růžová jízda kromě informačních materiálů nabízí i besedy o této nemoci, způsobech léčby a adres screeningových center. Předvádí i ukázky samovyšetření. Zároveň sbírá data o informovanosti lidí pro potřeby onkologických center,“ řekla Michaela Vaňková z pořádající agentury.

Symbolem Růžové jízdy bude růžový autobus. Profesionálně odborně vyškolená čtyřčlenná posádka v něm bude prostřednictvím letáků, projekce a podobně informovat veřejnost o problematice rakoviny prsu.