Liberecký dopravce za jeden autobus zaplatí 272 tisíc korun. Kloubové autobusy může nasadit například na výluky nebo nejvytíženější linky.

„Nakoupili jsme je na rozvíjení našich obchodních příležitostí. Jde o vozidla v dobrém stavu za velmi příznivou cenu,“ řekl předseda představenstva ČSAD Liberec Martin Bobek. Ostravský dopravní podnik dieselové autobusy prodává kvůli postupnému přechodu na zemní plyn a elektřinu.

ČSAD Liberec má ve flotile jediný kloubový autobus Karosa B961, který používá spíše výjimečně, například během největší přepravní špičky na linku z Liberce do Bedřichova. Jednou z možností je využití při výlukách, které čekají letos cestující na Liberecku nebo nasazení na linky s vysokou poptávkou, například z Liberce do Jablonce nad Nisou.

Autobusy Solaris jsou k vidění v Liberci teprve od loňského roku, kdy deset nových kloubových autobusů na zemní plyn koupil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Ten koupil současně i tři starší naftové autobusy Solaris Urbino 18 z Plzně.

Připomeňte si také legendární autobus Karosa B 941, které se vyráběly v samém závěru minulého tisíciletí. V Ostravě už dojezdily. Vysokopodlažní vozy byly nahrazeny nízkopodlažnými.

Karosa B 941 E ev. č. 4283:
(*někdy je třeba několik sekund počkat, než se video načte.)