„Avšak nesměli jsme kolem toho dělat velké halo. Po městě je rozmísťujeme od pátku. Všude, kde je uvidíte, berte,“ vybízí ostravský koordinátor Rekol Lubomír Fridrich.

Na růžových kolech této společnosti se loni v Ostravě svezlo více než 16 tisíc uživatelů a za bezmála sedm měsíců ujelo přes 130 tisíc kilometrů. I kvůli naplněnému potenciálu se letos nakonec Rekola do Ostravy vrátila. Přestože veřejnou zakázku vyhrála společnost nextbike, jíž bude město platit téměř deset korun na každou výpůjčku a prvních patnáct minut tak bude pro zájemce opět zdarma.

Také u Rekol bude systém velmi podobný loňskému roku – s několika změnami. Nově už nebude každá jízda do patnácti minut zdarma, ale pouze prvních deset jízd v sezoně (poté dvacet korun za každou půlhodinu). „Díky tomu dokážeme obsloužit co nejvíce menších měst v zemi. Novinkou je ale měsíční předplatné za 195 korun, kdy uživatel získá neomezený počet půlhodinových jízd po celé republice,“ komentuje Fridrich první novinku.

RYCHLEJŠÍ PŮJČOVÁNÍ

Tou druhou jsou QR kódy na košíku každého z bicyklů, čímž uživateli odpadá nutnost složitého opisování číselného kódu ze zámku do telefonu. „Naskenování kódu do mobilu urychlí jednu výpůjčku (odemknutí a zamknutí) asi o minutu,“ podotýká koordinátor. Nevýhodou však je, že alespoň včera rozmístěné bicykly nedisponují převodovkou.

Na rozdíl od nextbiku, který bude operovat v celkem sedmi ostravských obvodech, budou Rekola opět pouze v širším centru města a několik bicyklů nasadí také do Vítkovic, Slezské Ostravy a Mariánských Hor.

Rekola budou využívat městské stojany, kde tak budou k vidění jak jejich růžová kola, tak ta modro-stříbrná od nextbike. V Ostravě jich bude přes dvě stě, v centru přibližně každých tři sta metrů. Nejjednodušší možností, jak sdílená kola využívat, budou opět mobilní aplikace provozovatelů. Více informací o letošním fungování bikesharingu v Ostravě přineseme v některém z příštích vydání Ostravského týdeníku.