„Náklady na celou stavbu, která zahrnuje tři mosty, veřejné osvětlení, protihluková opatření i nové chodníky, činily zhruba 107 milionů korun. Dotace z Evropské unie pokryjí 85 procent, 21 milionů dofinancoval kraj ze svého rozpočtu," říká moravskoslezský hejtman Miroslav Novák s tím, že bezmála půldruhého milionu korun poskytlo také město Ostrava.
Nový úsek prodloužené Bílovecké se napojuje u kruhového objezdu v přednádražním prostoru ve Svinově, vede podél železniční trati směrem na Polanku nad Odrou, protíná mimoúrovňově Rudnou ulici a napojuje se na přivaděč k dálnici D1 z Polanecké ulice. Zhotovitelem stavby je společnost SDS EXMOST.
„Spojnice k dálnici odkloní nákladní dopravu mimo bytovou zástavbu ve Svinově, takže se v této městské části sníží hluk i prašnost. Řidičům se zase díky stavbě zkrátí čas průjezdu a celkově se zvýší dopravní bezpečnost," doplnil krajský náměstek pro dopravu Daniel Havlík.
Prodloužená Bílovecká byla letos poslední realizovanou dopravní stavbou v Moravskoslezském kraji. V tomto roce se podařilo do dopravní infrastruktury kraje celkem investovat zhruba 1,5 miliardy korun, které zajistily realizaci 95 dopravních staveb, zahrnujících rekonstrukci 25 mostů. Na opravy komunikací letos kraj obdržel 247 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury, z evropských peněz se mu podařilo získat přes miliardu korun. Dalších 47 milionů plynulo z rozpočtu kraje.
Letošní rok byl v počtu staveb opravdu rekordní. Ani v následujícím období však stavební ruch na komunikacích neutichne. „V dalších opravách, výstavbě a modernizaci silnic II. a III. tříd, které kraj spravuje, budeme pokračovat. V současné době připravujeme projekty za zhruba 1, 6 miliardy korun. Přestavby by se tak měla dočkat například estakáda Bazaly v Ostravě, průtah Horní Suché nebo silnice Frýdek-Místek Lískovec," dodává náměstek hejtmana Martin Sikora.