Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boj o mostní přivaděče přiostřuje

/DENÍK SLEDUJE/ Při stavbě mostů, které propojují prodlouženou Místeckou s dálnicí D1, byl použit nekvalitní násypový materiál, který bobtná a deformuje nosné konstrukce mostů.

15.9.2014 9
SDÍLEJ:

Automobily nad tři a půl tuny nesmí na dálniční most v Přívoze. Na mostech jsou uzavřeny mostní závěry, vysunutá ložiska mimo přípustné meze a dochází k nerovnoměrným pohybům mostních podpěr.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Jsou dálniční přivaděče k ostravské části dálnice D1 v havarijním stavu, nebo ne? Zatímco Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tvrdí, že mostům může dokonce hrozit i zřícení, a zvažuje, že by je pro dopravu uzavřelo úplně, zhotovitel, společnost Eurovia, je přesvědčen o opaku.

„Máme k dispozici dva týdny staré výsledky takzvané mimořádné mostní prohlídky, která byla na zadání ŘSD provedena na dvou mostech v Ostravě-Přívozu. Výsledky uvádějí, že mosty lze provozovat, a to za určitých podmínek, jimiž je omezení rychlosti provozu. Zpráva dále uvádí, že mosty lze zatížit nápravovou hmotností do 24 tun," uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Na dálničních přivaděčích tak stále platí zákaz vjezdu nákladním vozidlům nad tři a půl tuny a maximální povolená rychlost padesát kilometrů v hodině.

ŘSD uvedlo, že podle průzkumu je stav obou mostů natolik kritický, že hrozí jejich zřícení. „Společnosti Eurovia jsme předali data, která jasně svědčí o tom, že deformace, ke kterým dochází, mohou mít za následek zničení konstrukce. Dopady poruch už se nyní projevují například tím, že se na mostech drtí římsy," konstatoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Nekvalitní násypy

Podle průzkumu je příčinou špatného stavu obou mostů špatný násypový materiál.

„Podle našich odborných předpokladů nejsou komplikace na mostech způsobeny jejich konstrukcí, ale materiálem, který je součástí násypového tělesa. Ten podléhá vysokým objemovým změnám bobtná a způsobuje tím enormní tlak na mostní opěry. To může mít vliv na celou nosní konstrukci mostů," uvedla mluvčí Štočková. Její slova potvrdil i zástupce ŘSD Rýdl.

„Byl použit nekvalitní materiál v přechodových oblastech mostů, který prochází velkými objemovými změnami," řekl Deníku Jan Rýdl.

Autor: Jakub Malchárek

15.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:
Cvičení hasičů ze tří zemí se tentokrát koná ve Slovinsku.
9

Hasiči ve Slovinsku trénují hašení přírodních požárů

Žáci 1.B, ZŠ a MŠ Ukrajinská 19, Ostrava-Poruba

Představujeme prvňáčky z ostravských ZŠ Ukrajinská a Na Mlýnici

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje a lídr hnutí ANO 2011 za Moravskoslezský kraj jako host on-line rozhovoru Deníku odpovídal na dotazy čtenářů.

Ragbisté Mariánských Hor si zahrají rozhodující zápas o extraligu

Ragbisté Mariánských Hor budou bojovat o extraligu. Tým trenéra Roba Vanna sice v závěrečném kole Českého poháru, skupiny Morava, nezískal na hřišti Zlína původně potřebný bod, a prohrál tam 9:29, nakonec jim však i tento výsledek zaručil postup do finále.

Osudy pevností na Opavsku? Klubovny, ubytování načerno nebo muzea či sklady...

Klubovny, ubytování načerno nebo muzea či sklady. Takové osudy mají dnes pevnosti a pevnůstky na Opavsku, které se budovaly v letech 1935 až 1938, tedy před více než osmdesáti lety. Mnohé z nich už dávno nepatří armádě, další se na převod do majetku historických spolků, jednotlivců nebo měst a obcí teprve chystají.

S ODISkou nově do Ostravy také žlutými vlaky

Na krajskou síťovku ODISKA budou moci cestující jezdit i vlaky RegioJet. Do systému budou zařazeny tři ranní spoje z Návsí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení