DENÍK BYL U TOHO

Jiří Zlý z krajské dopravní policie uvedl, že zatím nelze odhadnout, kolik řidičů bude nový úsek Místecké ulice využívat. „Věřím, že pomůže dopravu rozmělnit, a ulevit tak Slovenské ulici, která doposud v praxi přiváděla dopravu z dálnice do Ostravy-Přívozu,“ míní Zlý.

K plnohodnotnému propojení centra Ostravy s dálnicí totiž dojde až po otevření navazující druhé části této stavby zřejmě na jaře příštího roku. V srpnu ministr dopravy Vít Bárta práce na tomto úseku zastavil kvůli nedostatku peněz, poté rozhodl o jeho dokončení pouze v polovičním profilu.

Pomůže Vám při cestování nově otevřený úsek?HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Jiří Švorc je přesvědčen, že i takto očesaná stavba bude mít smysl a bude dobře sloužit Ostravanům. „Samozřejmě, že by bylo krásné, kdybychom ty stavby mohli dokončovat tak, jak byly vyprojektovány. Dnešní finanční situace a rozpočtová opatření nám bohužel tyto možnosti nedávají,“ řekl Švorc.

Ministr dopravy Vít Bárta, kterýv pátek první dokončený úsek komunikace v Ostravě otvíral, uvedl, že je škoda, že se nemůže pokračovat v původních plánech. „Je velká škoda, že nemůžeme pokračovat na stavbě R6 do Karlových Varů, že nemáme postavenou dálnici do Českých Budějovic. Jinými slovy Místecká ulice není jediný problém. Budeme ale pokračovat i zde, budeme pokračovat maximálně levně a úsporně tak, aby zbyly peníze i na ostatní stavby. Proto budeme stavět v onom polovičním profilu, který zajistí to, aby tato stavba dále zmírňovala problémy občanů Ostravy,“ argumentoval Bárta.

Ve dvou pruzích na levé polovině silnice by řidiči mohli začít jezdit do centra Ostravy od poloviny příštího roku. Pravá část zůstane zakonzervována kvůli chybějícím 174 milionům korun. Zda se tyto peníze do budoucna najdou, vyplyne podle Bárty z takzvané superkoncepce, kterou má vláda projednat v lednu.

Náměstek ostravského primátora pro dopravu Aleš Boháč (ČSSD) uvedl, že se setká se všemi poslanci, kteří by výsledek mohli ovlivnit. „Bude to asi bezpředmětné vzhledem k názorům ministra dopravy, ale musíme pro to udělat, co se dá. Ostrava potřebuje dokončit Místeckou ulici ve všech čtyřech pruzích, abychom pomohli přetíženému městu,“ tvrdí Boháč s tím, že když komunikace nebude čtyřproudá, budou se auta stále trousit centrem města. „Způsobí to hrozné komplikace na Českobratrské ulici. Příští rok začne také rekonstrukce Svinovských mostů, kdy budeme muset dopravu odklánět na Rudnou a na D1. Pokud nebudou čtyři pruhy Místecké, budou se všechna auta potkávat v centru, které tak bude totálně ucpané,“ předpokládá Boháč.

Dálnice D1 v Ostravě bez poplatků? Tak to asi zůstane jen přáním Ostravanů a představitelů města. Ministr dopravy Vít Bárta v pátek v Ostravě uvedl, že zjednal nápravu a spravedlnost. Jízda po dálnici ve městě bude zpoplatněna všude.Bárta ale zároveň dodal, že se pracuje na tom, aby se za smogu či jiné ekologické zátěže mohlo po dálnici uvnitř měst a obcí jezdit zadarmo.

PODROBNOSTI ČTĚTE V SOBOTNÍM TIŠTĚNÉM DENÍKU!