Na základě negativních zkušeností s řezanou dlažbou, na jejíž katastrofální stav Deník upozorňoval už v červenci minulého roku, se centrální městský obvod rozhodl rekonstruovat celou ulici 28. října. Předláždění vozovky se bude provádět po etapách. Práce už začaly v úseku od Sokolské třídy po Masarykovo náměstí.

„Rozhodli jsme se v tomto úseku nahradit řezanou dlažbu štípanou žulovou kostkou o velikost deset krát deset centimetrů, která se nám osvědčila i v jiných částech historického centra města," uvedla mluvčí městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz Jana Pondělíčková a upřesnila, že se jedná například o Puchmajerovu a Zámeckou ulici, kde jsou už žulové kostky položeny, nerozlamují se a neuvolňují.

Na rozdíl od vozovky, kterou denně zatěžují těžká zásobovací auta, která vjíždějí do centra města, zůstane chodník v původním provedení. „Varianta, ke které jsme přistoupili po dohodě s Útvarem hlavního architekta města Ostravy, evokuje historický povrch této páteřní komunikace pěší zóny," uvedla Jana Pondělíčková s tím, že náklady na první část rekonstrukce byly vyčísleny na 2,4 milionu korun a hotova by měla být do konce června.

„Nyní soutěžíme další část, a to komplexní rekonstrukci ulice 28. října v úseku od Masarykova až po Smetanovo náměstí. Chodníky by měly být opět v řezané dlažbě a vozovka bude vizuálně navazovat na okolní komunikace ve štípané žulové kostce," sdělila plány obvodu na změnu nevzhledného asfaltového povrchu v druhé polovině ulice mluvčí Pondělíčková. Součástí projektu je i doplnění ulice o lavičky, odpadkové koše, veřejné osvětlení, dělicí sloupky, výsadbu čtyřiadvaceti stromů a nutnost přeložení vodovodu a rekonstrukce kanalizace. Stavební práce naváží na první etapu začátkem července. Náklady byly předběžně vyčísleny na třicet milionů korun.