Na jedné straně k vlaštovkám přivěšeného lístku je uvedena webová adresa, na druhé pak ambiciózně znějící vzkaz Chceme oživit centrum! Na to dnes lidé slyší, historické jádro města jim není lhostejné.

Ne všemu lze ale věřit. Kdo do vyhledávače na internetu zadá onu adresu, dostane se na stránky soukromé firmy specializované agentury, která podle slov svého jednatele Lukáše Chrobáčka nabízí „jen" bezplatné marketingové konzultace pro začínající i stávající podnikatele, kterým chce dát základy nejen umění komunikace.

Snaha o oživení centra je tedy kulantně řečeno, sporná. Jak sám jednatel sdělil, jde spíše o to přimět lidi navštívit webovou stránku agentury, ne tedy kromě „ověšení" stromů jakkoliv zkrášlit či jinak pomoci samotnému centru.

V posledních dnech navíc vlaštovky z většiny míst v centru vymizely, zůstaly spíše jen v ulici 28. října u Sýkorova mostu, kde společnost sídlí. Na radnici ovšem o jejich „příletu" ani „odletu" nic nevědí.

„Náš obvod ani pracovníci veřejných služeb je nestrhávali, možná nedávný silný vítr," míní mluvčí Jana Pondělíčková z moravskoostravské radnice o ptácích se zavádějícím sloganem. Holt když něco někam nepatří…