Květolipová, Spodně kvašená, Českomotorková, Cibuláková, Babičkově malinovková, Letněbouřková rozmarná, Hřibově pravá, Vontská špendlíková, Poskalinová nebo Šumněborová. Takové jsou názvy barev na poštovních samolepících známkách s prezidentem Pavlem.
Barvy známek mají komplexně reprezentovat Českou republiku, její společnost a kulturu. Prodej začal ve středu 7. června na pobočkách České pošty a na jejím e-shopu, kde byl o ně velký zájem. „Zájem o známky s panem prezidentem je mnohem větší než o ty běžné, které nejsou tak mediálně známé,“ řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Známky si nelze koupit po jednom kusu, nýbrž v archu s deseti kusy, který vyjde na 230 korun. Na pobočce České pošty v Ostravě-Porubě se známky vyprodaly už 20 minut po otevření. K dispozici měli deset kusů. „Množství archů na pobočkách řešíme podle velikosti pošty,“ dodal mluvčí.
Česká pošta uvedla 7. června 2023 do prodeje nové poštovní známky s portrétem prezidenta Petra Pavla.
Někteří zákazníci kupovali i více kusů najednou. „Kupoval jsem si poslední dva archy. Na lidi, kteří čekali za mnou, už nezbylo,“ řekl jeden z kupujících Ondřej Tomášek. Sám však není vášnivým sběratelem poštovních známek. „Koupil jsem si je prostě jen tak. Konečně totiž máme prezidenta, kterému to na známkách sluší,“ dodal.
Stejný důvod ke koupi měl i Ladislav Domek z Ostravy, který byl na porubské pobočce prvním kupujícím. „Sbírám jen ty zajímavé známky. Mám už nějaké s Václavem Havlem, po něm ti dva nestáli za nic. Tak jsem si přišel alespoň pro toho čtvrtého,“ svěřil se první kupující.

Při oficiálním zveřejnění známek na internetu byl oceňován netradiční design černobílé fotografie na barevném pozadí. Autorem vítězného návrhu se stal Petr Štěpán. Právě kvůli designu si pro svůj arch známek přišel i student Matouš Polách. „Známky se mi líbí především designově. Jsou hezky zpracované. Petra Pavla jsem sice ve druhém kole volil, ale nejsem až tak velkým podporovatelem. Kdyby známky nebyly tak povedené, tak bych si je asi nepořídil,“ řekl Deníku Polách.
Našli se i takoví, kteří design neocenili. „Viděla jsem je na internetu. Prezidenta jsem ale nevolila, tak si je určitě nekoupím, navíc jsou až moc moderní,“ konstatovala Dagmar Bílková, důchodkyně z Ostravy-Poruby.
Náklad známkových archů byl podle České pošty 100 tisíc kusů. Při vyprodání se bude podle mluvčího řešit i další dotisk.