Rychlost až 160 kilometrů v hodině. Deset míst v první třídě, 310 ve druhé, ale hlavně elektrické zásuvky pro notebooky či telefony, nízkopodlažní nástup, místa pro lidi na vozíku a bezbariérové toalety. Tak bude vypadat pět nových souprav typu push-pull, které České dráhy nasadí na čtvrtou nejfrekventovanější příměstskou trasu mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm na konci roku 2020.
Vedení společnosti už vypsalo výběrové řízení na jejich výrobce. Pět jednotek nových vlaků bude stát bezmála miliardu korun.
„Jde o netrakční soupravy, to znamená, že je lze na trati nasazovat ještě před plánovanou elektrifikací. Cestující si tak na této trase užijí vyššího komfortu okamžitě po jejich nasazení,“ vysvětluje Miroslav Kupec z představenstva Českých drah s tím, že tyto soupravy jsou už nasazovány například na Slovensku a jejich předností je velkoprostorový interiér.
Lidé v nich tak naleznou podobný komfort jako v pendolinu nebo InterCity.