„Když jsme čekali návštěvu, nechali jsme ji raději vystoupit na nádraží ve Svinově. Hlavně pro cizince muselo být přívozské nádraží docela šok. Teď už vypadá líp, chtělo by to ještě opravit dlažbu, zasadit nějaké stromy,“ míní Jan Velebníček. Z hlavního nádraží jezdí každý den do práce.

Muž se stejně jako další cestující dočkalúterního slavnostního zprovoznění nového přístřešku za devatenáct milionů korun. Zastřešení je první etapou modernizace celého přednádražního prostoru, která si během dvou let vyžádá zhruba 150 milionů korun.

Líbí se Vám zrekonstruovaný prostor před ostravským hlavním nádražím? HLASUJTE ZDE!

V plánu je totiž rekultivace ploch před nádražní budovou, které by měly dostat nový povrch. Vzniknout by tu mělo devadesát nových parkovacích míst, chystá se úprava kašny, stavba ramp pro bezbariérový přístup. Dominantou prostoru má být nový polyfunkční dům s věží a hodinami. Nabídnout má kavárny, obchody a muzeum, které připomenou vídeňského architekta Camilla Sitteho. Peníze chce obvod Moravská Ostrava a Přívoz, který je investorem revitalizace přednádraží, získat z evropských fondů. „V opravách přednádraží by se mělo pokračovat od příštího roku,“ uvedla mluvčí radnice Ludmila Kadrnková.

Rekonstrukce přístřešku před budovou Českých drah přišla Moravskou Ostravu a Přívoz na devatenáct milionů korun. Původní ocelovou konstrukci, která chrání cestující na zastávkách městské hromadné dopravy, musela stavební firma Hochtief CZ celou sanovat a opláštit hliníkovým plechem. Instalováno bylo také nové osvětlení. Přístřešek má také nový střešní plášť s pětadvacetiletou životností. „Cena odpovídá použitým materiálům a technologiím,“ uvedl projektový manažer firmy Hochtief CZ Daniel Motyčka.