Už sedmnáct tramvajových linek brázdí koleje krajské metropole. Dosavadní spoje mají nový přírůstek linku číslo 15, která začala jezdit v neděli a na jeden „zátah" přepraví cestující mezi Dubinou a Výškovicemi.

Deník se vydal mezi cestující zjišťovat, jak jsou s novou linkou spokojeni.

Například paní Jana musela dosud cestovat z Hrabůvky do práce ve Výškovicích s přestupem z tramvaje na autobus. Zavedení „patnáctky" proto vítá.

„Teď jen nasednu na Hotelovém domě Hlubina a vystoupím rovnou u práce v Nových Výškovicích. Hlavně v zimě to bude pohoda. Tramvaj by mohla sice jezdit co deset minut, abych byla úplně spokojená, ale třeba se to zlepší podle vytíženosti spoje," řekla Deníku cestující.

15. Linka s tímto číslem jezdí od neděle mezi zastávkami Dubina Interspar a Výškovice.

V téměř plném spoji, který pak vyjel po jedné hodině z Výškovic směrem na Dubinu, se nenašel skoro nikdo, komu by nová linka nevyhovovala.

„Dostat se ve večerních hodinách z Výškovic na Dubinu bylo pomalu na dva přestupy, nebo si člověk mohl vybrat ‚stezku odvahy' a zkusit jít po setmění Bělským lesem. Teď stačí sednout na tramvaj a ani ne za dvacet minut jsem doma," konstatoval dvaadvacetiletý Lubomír Kyska doufaje, že se nová linka osvědčí a nebude za pár měsíců zrušena.

Patnáctka je zatím nejmladší přírůstek do tramvajové rodiny v Ostravě. Poslední „nová" linka byla čtrnáctka, která v roce 2008 začala jezdit po jiné trase.

„Nejprve od září obsluhovala trasu Plynárny Hranečník, od změn jízdního řádu v prosinci pak Hlučínskou Novou huť jižní bránu. To bylo umožněno zprovozněním kolejového oblouku u Ostravice, který umožnil levé odbočení z Nádražní ulice do ulice 28. října," přiblížil mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Úplně nové linky byly naposledy zprovozněny v roce 1999, zároveň s otevřením tramvajové tratě podél Místecké ulice. Tehdy na koleje vyjely linky číslo 1 a 10.