Nasazení nové tramvaje vyplývá z pozvánky DPO na pondělní akci. Poprvé vyjede v 10:16 ze zastávky Martinov. Nasazení do provozu s cestujícími je další podmínkou převzetí tramvaje. Podle kontraktu v registru smluv mezi DPO a Škodou Transportation budou nasazeny tramvaje 1751 a 1753.

Ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys při prohlídce nových tramvají v plzeňském výrobním závodě společnosti Škoda Transportation.
Šéf DPO Morys: Koupili jsme pro Ostravu nejmodernější tramvaje v zemi

Škoda a DPO představily tramvaj 7. října, po týdenním školení zaměstnanců začal zkušební provoz nejprve bez zátěže, poté se zátěží. Teprve po dokončení zkoušek může tramvaj získat průkaz způsobilosti a může dojít k převzetí. Podle původního kontraktu měl být první vůz hotový už v září loňského roku.

Dopravní podnik Ostrava si objednal dohromady 35 tramvají za zhruba 1,7 miliardy korun. Dvoučlánkové tramvaje s kapacitou 200 cestujících budou moci jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. DPO je příští rok nasadí na klíčové páteřní linky, kde je potřeba vyšší kapacita vozů.

Dopravní tramvajová trať v úseku ulice Opavská, 18. listopadu 2021 v Ostravě.
DPO chystá úpravu tramvajové trati v Ostravě-Porubě za čtvrt miliardy korun

Dopravní podnik se při podpisu smluv na dodání nových tramvají dostal pod palbu kritiků za jejich kapacitu a cenu. Kritici upozorňovali na podobnost s dříve zakoupenými Stadlery.

Škodovácká tramvaj vychází výrazně dráž, míst má ale více jen o 12, k sezení dokonce o jedno méně. Plzeňský výrobce zůstal v soutěži jako jediný z původních čtyř zájemců. Ostatní byli vyloučeni pro nedostatky nebo nesplnění podmínek soutěže.

Výroba tramvají pro Ostravu probíhá v plzeňské Škodě Transportation. Vozy typu Škoda 39 T jsou plně klimatizované, vybavené Wi-Fi připojením, USB porty, protivandalskými polepy a kamerovým systémem. Hodnota kontraktu na 40 vozů je 1,9 mld. korun.
OBRAZEM: Jak vypadají tramvaje pro Ostravu? Bude to kvalita

Po dokončení nákupu nových tramvají by mělo dojít k vyřazení vozů T6A5 a většiny T3.