Nasazení nové tramvaje vyplývá z pozvánky DPO na pondělní akci. Poprvé vyjede v 10:16 ze zastávky Martinov. Nasazení do provozu s cestujícími je další podmínkou převzetí tramvaje. Podle kontraktu v registru smluv mezi DPO a Škodou Transportation budou nasazeny tramvaje 1751 a 1753.

Škoda a DPO představily tramvaj 7. října, po týdenním školení zaměstnanců začal zkušební provoz nejprve bez zátěže, poté se zátěží. Teprve po dokončení zkoušek může tramvaj získat průkaz způsobilosti a může dojít k převzetí. Podle původního kontraktu měl být první vůz hotový už v září loňského roku.

Dopravní podnik Ostrava si objednal dohromady 35 tramvají za zhruba 1,7 miliardy korun. Dvoučlánkové tramvaje s kapacitou 200 cestujících budou moci jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. DPO je příští rok nasadí na klíčové páteřní linky, kde je potřeba vyšší kapacita vozů.

Dopravní podnik se při podpisu smluv na dodání nových tramvají dostal pod palbu kritiků za jejich kapacitu a cenu. Kritici upozorňovali na podobnost s dříve zakoupenými Stadlery.

Škodovácká tramvaj vychází výrazně dráž, míst má ale více jen o 12, k sezení dokonce o jedno méně. Plzeňský výrobce zůstal v soutěži jako jediný z původních čtyř zájemců. Ostatní byli vyloučeni pro nedostatky nebo nesplnění podmínek soutěže.

Po dokončení nákupu nových tramvají by mělo dojít k vyřazení vozů T6A5 a většiny T3.