Nápisy na vstupních dveří domu informují o novém projektu kolemjdoucí a těm, kteří by chtěli čerstvý chleba i s pomazánkou ochutnat, zároveň i radí, jak mají postupovat: „Zazvoň na zvonek u prosklených dveří nebo zavolej mocným hlasem, koukej u toho nahoru, my se ti ukážem v okně – jako na orloji –, domluvíme se, kolik chlebů budeš chtít namazat. No a pak ti už pošleme náš božský chleba v naší bedně shůry.“

A aby bylo jasné, že jde hlavně o recesi, informují na stejných dveřích i o speciální otevírací době. „Přes den a občas i v noci, ale někdy vůbec. Vždy, když je otevřené okno, tak máme otevřeno,“ vysvětlují pojem „Top otvíračka“ autoři svérázného nápadu.

Chleba SHŮRY v Ostravě.

Jan Sopuch, jak sám vysvětluje, podniká v Zábavním centru Horník, které stojí na druhé straně Zámecké ulice. Adam Stejskal pobývá část roku na Srí Lance, kde má surfařskou školu. Protože je zároveň i horským průvodcem, plánuje cesty po celém světě.

„Ten nápad, že budeme shůry lidem spouštět v bedýnce chleba s pomazánkou, byl spontánní. Proč jsme naplánovali ten náš chlebový a pomazánkový byznys jen na květen? Protože pak už zase budeme pracovat a cestovat, a na nabízení chlebů s pomazánkami nebudeme mít čas,“ vysvětluje 30letý Jan Sopuch. O rok starší Adam Stejskal má na starosti přípravy pomazánek.

A s jakým ziskem Adam s Honzou počítají? „Budeme rádi, když moc neproděláme. Cena dvě koruny za centimetr čerstvého chleba s pomazánkou je opravdu jen doporučená. Chceme, aby se lidé bavili a setkávali,“ dodávají „chleboví byznysmeni“ z hladového okna ve 2. patře.