Na konci roku 1992 měla Městská policie Ostrava již 319 strážníků. V roce 1993 byla zprovozněna linka tísňového volání 156, která se v roce 1995 stala součástí Centra tísňového volání Integrovaného záchranného systému Ostrava.

Jednalo se ve své době o nejmodernější a nejefektivnější centrum na území republiky.

Vše na téma
VOLBY 2018 v Ostravě najdete zde

V současné době slouží v řadách městské policie 627 strážníků, cílem je obsadit plánovaných 715 míst. Občanských zaměstnanců je nyní 107 (kapacita 110).

V rámci městské policie působí operativní oddíl, který je zřejmě nejviditelnější složkou. Spadá do něj skupina hlídkové služby, pořádkové služby, hipologie a kynologie. Nasazován je například při rizikových fotbalových utkání, kde nelze přehlédnout zejména těžkooděnce a strážníky na koních. K rozumu již dokázali přivést i nejradikálnější fotbalové násilníky.

Strážníci věnují velkou pozornost i prevenci, která patří mezi priority. Pořádají besedy pro děti a školáky, vyjíždějí i za seniory, nabízejí bezplatné kurzy sebeobrany. Městská policie organizuje i prestižní akce.

Mezi nejznámější patří Mezinárodní setkání jízdních policií. Letos se konal již jedenadvacátý ročník - viz foto a přiložená fotogalerie:

XXI. mezinárodní setkání jízdních policií v Komenském sadě, 1. září 2018 v Ostravě.

ANKETA S KANDIDÁTY NA PRIMÁTORA:

Jste spokojeni s bezpečím ve městě a činností strážníků, nebo jste pro změny v Městské policii Ostrava.

Lukáš SemerákLukáš Semerák (Ostravak)
Bezpečnost je opravdový problém. Štve mě, že přes 20 našich pořádkových policistů tzv. posiluje Prahu, protože tam prý nemají lidi. V Ostravě nám pak chybí. Městská policie potřebuje jasné zadání, kterým je pořádek v ulicích. Musí se z ní stát pevná, spravedlivá, ale nekompromisní prodloužená ruka města, která ochrání slušné. Ostudou je Stodolní ulice po setmění. Dlouhodobé přehlížení problémů dospělo do stavu, že se tam bojíme pustit vlastní děti. Rozhýbali jsme dopravní podnik, teď je na řadě městská policie.

Zdeněk NytraZdeněk Nytra (ODS)
Se stavem bezpečnosti ve městě se nelze spokojit z principu nikdy. Zlepšování bezpečnosti je bezpochyby trvalý úkol. Pokud mám být konkrétnější, asi nejvíce všichni registrujeme činnost městských strážníků při udělování pokut za špatné parkování. Na druhé straně raději bych zaznamenal viditelnější aktivitu a posílení hlídkové činnosti městské policie v ostravských ulicích, především v problematických lokalitách. To se musí zlepšit.

Tomáš MacuraTomáš Macura (ANO)
Bezpečnost v Ostravě se objektivně zlepšuje, ale s její úrovní stále nemůžeme být spokojeni. Jakkoliv za bezpečnost ve městě zdaleka nezodpovídají jen strážníci, plánujeme další doplnění jejich stavů a zvýšení jejich přítomnosti v ulicích. Neustále také rozšiřujeme kamerový systém a postupně odstraňujeme neosvětlená i jinak nebezpečná místa. Zvýšili jsme také bezpečnost v městské hromadné dopravě. Unikátní jsou naše preventivní projekty, v poslední době třeba vybavování všech městských bytů detektory požáru a CO.

Zbyněk PražákZbyněk Pražák (KDU-ČSL)
Vždy je možno něco zlepšovat, a proto je stále třeba hledat možnosti a způsoby, co a jak by se dalo dělat lépe. Pouze heslovitě: větší sledování okolí ubytoven a vyloučených lokalit, eliminace „temných míst“, bezpečné zastávky a více asistentů přepravy v MHD, likvidace opuštěných objektů v havarijním stavu apod. Přestože také občas slyším kritické hlasy na strážníky, nelze zobecňovat, a také vím, kolika lidem zachránili život či zdraví. Jejich přítomnost v ulicích přispívá i k posílení pocitu bezpečí.

Patrik HujdusPatrik Hujdus (Nezávislí)
Pocit bezpečí ve městě považujeme za jeden z problémů dnešní Ostravy a zároveň i za důvod, proč od nás lidé odchází. Mnohým totiž už došla trpělivost se situací v okolí ubytoven a hledají řešení třeba vlastním odstěhováním do okolí. Proto bychom chtěli nejen navýšit počet strážníků, ale rovněž rozšířit kamerový systém do rizikových oblastí.

Martin JuroškaMartin Juroška (KSČM)
Spokojeni nejsme v žádném případě. Vedení města udělalo z městské policie béčko dopravky. V roce 2014 řešila městská policie půl na půl dopravu a veřejný pořádek. Dnes tvoří řešení dopravy 80 % agendy městské policie a zajišťování veřejného pořádku jen 20 %. Není možné, aby strážník na jedné straně ulice káral občana, že přešel 49 metrů od přechodu, či strkal lístek za stěrač, když na druhé straně řádí banda výtržníků. Pro nás je to nepřijatelné a změníme to. MP musí zajišťovat bezpečí, ne buzerovat slušné lidi.

Jiří SrbaJiří Srba (ČSSD)
Městská policie má pro bezpečí a pocit bezpečí ve městě velký význam. Je potřeba více strážníků, musíme je ale vhodněji cílit do lokalit k jednotlivým problémům, a nikoli nechávat pouze vybírat pokuty za parkování a podobně. Není dobré dělat polovičatá řešení…

David WitoszDavid Witosz (Piráti)
Bezpečnost není dostatečná. Základem je, aby městská policie mohla řešit to, co občany opravdu trápí. Budeme-li na radnicích řešit problémy s parkováním, pak strážníkům odpadne vypisování pokut a budou se moci věnovat skutečně prospěšným věcem - jako je boj s reálnou kriminalitou.