Konec prázdnin znamená také konec letní úpravy jízdních řádů ostravské MHD. Autobusy, tramvaje, i trolejbusy se vracejí do svého klasického režimu s kratšími rozestupy mezi jednotlivými spoji. Linky, které měly přes léto výluku, se vracejí na trasy, ovšem ne všechny.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Kdo vystoupí a jaké jsou ceny? V Ostravě začíná Barrák music hrad 2024

Ostrava Barrák music hrad 2024 | Video: Kaňoková Michaela

„Na linkách č. 6, 92 a 109 bude obnoven provoz a do svých původních tras se vrátí tramvajové a autobusové linky po ukončení výluk na ul. Nádražní, Bílovecké, Družební, Husově a Hlavní třídě. Naopak pro nízkou vytíženost bude zrušena linka č. 20,“ uvedl na svých webových stránkách Dopravní podnik Ostrava a k tomu přidal přehled změn, které cestující od září čeká.

Zmínka o zrušení linky číslo 20 však vyvolala mezi Ostravany až nečekanou vlnu ohlasu. Ne snad nesouhlasnou. Spíše šlo o to, že obyvatelé města vlastně vůbec nevěděli, o jakou linku jde, odkud, kam a kudy jezdí.

Autobusová linka číslo 20 byla přitom takzvaným studentským autobusem. Byla zavedena do provozu už před více jak 20 lety jako expresní spoj mezi porubskou částí Vysoké školy báňské, hlavně kolejemi a Ekonomickou fakultou, jež až do letoška měla sídlo v centru Ostravy. „Dvacítka“ prakticky zastavovala jen v areálu VŠB v Porubě a pak až na Husově sadu, na Mostu Pionýrů a pokračovala nahoru na Slezskou. Její pravidelnost byla dána specifiky studentského roku, rozhodně nelze říci, že jezdila „každých dvacet minut“. Dokonce byla už v roce 2013 jednou zrušena. Následně byla obnovena na přání studentů a škol a jednak z důvodů, že studenti byli nuceni využívat jiné, především tramvajové spoje, které pak byly více než přeplněné. Nově ovšem Ekonomická fakulta sídlí v Porubě v areálu VŠB a expresní spoj mezi západní výspou Ostravy a centrem zcela pozbyl smysl.