Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezek bude víc a propojí se

Ostrava/ANKETA, DISKUSE/ - Do deseti let by cyklisté mohli křížem krážem brázdit Ostravou po cyklistických stezkách. Délka tras se má zdvojnásobit, stezky se propojí.

24.9.2010 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Dojet třeba z Poruby nebo z Jihu do centra Ostravy na kole jen po bezpečných cyklistických stezkách zatím není možné. Představitelé města však nechali vypracovat koncepci rozvoje této ekologické dopravy, podle které bude možné na kole jezdit napříč Ostravou zhruba do deseti let.

Zatímco donedávna cyklostezky stavěly většinou městské obvody a převážně jen jejich samostatné části, které na sebe nenavazovaly, nyní se budou cyklistické trasy propojovat. V moravskoslezské metropoli by mělo vzniknout pět páteřních tras, které povedou kolem řeky Ostravice a Odry a propojí nejlidnatější městské části. Ostrava bude na jejich stavbu potřebovat asi 280 milionů korun. Část se bude snažit získat z evropských peněz, další finance by mohly přijít i od státu.

„V současné době je ve městě dvě stě kilometrů cyklistických stezek a tras. Tento počet chceme zdvojnásobit. Hlavním cílem je, aby stezky byly bezpečné, oddělené od motorizované dopravy. A aby na sebe navazovaly,“ uvedl Martin Krejčí z firmy DHV CR, která koncepci rozvoje cyklistické dopravy v Ostravě pro město vypracovala.

Věříte, že se do deseti let podaří vybudovat všechny důležité cyklostezky v Ostravě?HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

Hlavní cyklistická trasa kolem řeky Ostravice povede od Vratimova až k Hornickému muzeu na Landeku. Po obou stranách řeky by měly být časem postaveny cyklistické stezky za téměř sto jedenáct milionů korun. „Je to včetně další infrastruktury, například schodiště k molu u řeky nebo vybudování tramvajové zastávky,“ upřesnil Krejčí. Do dvou let by se měla kvůli cyklostezkám zvýšit také nábřežní zeď na Havlíčkově nábřeží. Stavby jsou součástí Integrovaného plánu rozvoje města, který bude z více než dvaadevadesáti procent financován z fondů Evropské unie. Koncepce také předpokládá, že do čtyř let by se mohli cyklisté díky této trase dostat z Ostravy až do Beskyd, tedy do Ostravice a Čeladné.

Stezka kolem Odry za pětačtyřicet milionů korun má začínat v Košatce a končit u Bohumína. Další tři hlavní trasy propojí centrum města s Porubou a Jihem.

Právě cyklistické spojení Poruby s centrem Ostravy je velký zádrhel. „Nejtěžší je překonat Odru. Původně se uvažovalo o tom, že by se postavila stezka podél Svinovských mostů, které se také budou rekonstruovat. Bylo by to sice krásné, ale příliš drahé, potřebovali bychom na to osmdesát milionů korun. Proto povede jinudy – zezadu Svinovem přes starý železniční most,“ uvedl před časem investiční náměstek primátora Zdeněk Trejbal (ČSSD).

Cyklistické napojení Jihu na centrum Ostravy souvisí s výstavbou Nové Karoliny a jejího okolí.

Podle ostravského primátora Petra Kajnara (ČSSD) a jeho náměstka pro životní prostředí Dalibora Madeje (ODS) má výstavba stezek pomoci zlepšit životní prostředí ve městě. „Cílem je, aby lidé místo auty jezdili na kole i do práce. Také zaměstnavatelé by jim v tom měli vyjít vstříc a počítat se šatnami a se sprchami na pracovištích. Chceme dostat do legislativního procesu, aby se s tím při povolování nových staveb počítalo. A aby také měli lidé kola kam bezpečně zaparkovat,“ tvrdí představitelé měs­ta.

>> Do práce na kole v Ostravě nejčastěji podle měření společnosti DHV CR jezdí zaměstnanci společnosti ArcelorMittal. Při měření letos v červenci, ve středu odpoledne, napočítali na stezce vedoucí z Kunčic do Hrabové 800 cyklistů během čtyř hodin.
>> Na cyklojízdu Ostravouv pátekvyrážejí starostové ostravských městských obvodů. Projedou stezky na trase z Vítkovic do Ostravy-Jihu, Hrabové, Nové a Staré Bělé. Prohlédnou si nové a plánované úseky cyklotras, budou diskutovat o tom, co se dělá v této oblasti dobře a co špatně, co by se mohlo a jak zlepšit. Deník bude u toho, reportáž z cyklojízdy starostů čtěte v sobotním tištěném Deníku.

Autor: Miroslava Chlebounová

Věříte, že se do deseti let podaří vybudovat všechny důležité cyklostezky v Ostravě?

Ano.

31 %

Ne.

69 %

Hlasovalo: 42

Anketa byla ukončena

24.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

hokej HC Aukro Berani Zlín  - HC Vítkovice Rivera
22

Lev pomohl hattrickem ukončit dvouleté zlínské prokletí

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

/FOTOGALERIE/ Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek nenechal ani na mítinku v Bohumíně na Andreji Babišovi niť suchou: V této zemi se nevyplatí pracovat. Lepší je být rentiér.

OBRAZEM: Třinec má obchvat, jeden úsek ale chybí

Třinec – Jedenáct let poté, co se stát zavázal postavit obchvat Třince, přišel zlomový den pro celý region. Nová silnice mezi třineckou částí Nebory a Bystřicí se v úterý otevírá motoristům.

Ostrava 2067. Vzkazy v truhle pro budoucí generace

Město Ostrava připravilo společně s Kulturním centrem Cooltour jako součást oslav 750. výročí první písemné zmínky o své existenci poselství do budoucnosti s názvem Ostrava 2067. Tím je dřevěná truhla, do níž dnešní Ostravané umístí své „vzkazy budoucím generacím“. Truhla bude otevřena za 50 let při oslavách 800. výročí města Ostravy.

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si dost podobní, mají buldočí povahy

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ Oblíbený moderátor a současně politik Aleš Juchelka má za sebou zkušenost spolupráce s Miroslavem Kalouskem i Andrejem Babišem. V rozhovoru pro Deník nesrovnával jen jaká byla. Má za sebou také jedno z nejtěžších období v životě, kdy se musel vypořádat se smrtí svého těžce nemocného syna Olivera. Přesto v sobě našel sílu a odvahu jít v životě dále.    

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení