Dvoukilometrový úsek cyklostezky je po více než roce konečně zabezpečen. Po zdlouhavém vyjednávání s majiteli pozemků a dohodě s Agenturou pro ochranu přírody a krajiny město vykácelo nebezpečné stromy a stezku osázelo betonovými svodidly.

„Kameny se zde čas od času valily odjakživa i v době, kdy tady žádná cyklostezka nebyla, a lidé tudy stejně procházeli," řekla Deníku jedna z obyvatelek Koblova, která se na opravenou stezku šla včera po dlouhé době podívat.

V srpnu minulého roku však hlína a kamení cyklostezku mezi koblovským mostem a hornickým muzeem Landek ve Slezské Ostravě částečně zasypaly, a její průjezd se stal tak nebezpečným.

„Cyklostezku, která přišla na 7,2 milionu korun, v roce 2012 vystavěla firma OHL. Celkem 85 procent nákladů na její vybudování pokryla dotace z Evropské unie," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Cena za bezpečnost: 4,2 milionu korun

Užší, zato bezpečnější. Nová opatření proti padajícímu kamení zapříčinila zúžení cyklostezky.

Jak už Deník informoval, hrozilo tedy, že pokud cyklostezka nebude uvedena do provozu, muselo by město evropskou dotaci vrátit.

„Město tedy provedlo opatření, které v tuto chvíli vnímá jako maximálně bezpečné pro uživatele cyklostezky. Zajistilo ji proti skalnímu řícení a vykácelo nebezpečné stromy," přiblížila mluvčí Vojkovská.

Cena provedeného opatření dosáhla celkem 4,2 milionu korun, geologické posudky přišly na 130 tisíc korun, kácení stromů na 350 tisíc korun a osazení betonových svodidel a značení na 3,7 milionu korun.

„Celý proces byl značně ovlivněn majetkoprávním vypořádáním a složitostí správního procesu, který musel předcházet vydání povolení ke kácení nebezpečných stromů. Oblast Landeku je národní přírodní památkou, z tohoto důvodu bylo nutné problém řešit s maximálním citem, aby bylo vyhověno řadě požadavků dotčených orgánů," dodala mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

V navštívení restaurace pro cyklisty, která byla před nedávnem v areálu Landek Parku otevřena, tak už kolařům nic nebrání.