Dokončení dvou úseků cyklostezek, které mají milovníky cyklosportu bezpečně vyvézt z Ostravy směrem na Beskydy, se zpožďuje. V jednom případě kvůli vadám, ve druhém jsou příčinou vícepráce, se kterými se nepočítalo.
„Kolaudace cyklostezky, která vede od Slezskoostravského hradu směrem do Hrabové, bude až poté, co budou odstraněny vady. Měla by proběhnout do poloviny listopadu. Další cyklostezka od Seidlerova nábřeží k hradu, včetně lávky přes Lučinu , vyžaduje vícepráce. Ty musí schválit nové zastupitelstvo," vysvětlila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
V letech 2013 až 2015 má Ostrava v plánu vybudovat přes 51 kilometrů stezek pro cyklisty. Náklady by měly dosáhnout 490 milionů korun. Realizační náklady však bývají zpravidla nižší. V průměru se podle normativů počítá s pěti miliony na kilometr.
Nejdražší úsek
Záleží však na povrchu, který může cenu ovlivnit oběma směry, i na dalších okolnostech. Například nejdražší v letošním roce byl úsek právě mezi Seidlerovým nábřežím a Slezskoostravským hradem v délce 1,26 kilometru s náklady přesahujícími 21 milionů korun. „Součástí je vybudování tramvajové zastávky u hradu a také lávky přes řeku Lučinu," vysvětlila Vojkovská s tím, že 85 procent této částky bylo financováno z dotací.
Jak doplnila, také v příštím roce bude výstavba pokračovat. V jaké míře, však bude záležet na rozpočtu, který bude schvalovat na svém prosincovém zasedání nové zastupitelstvo. Plány jsou velké. Například náklady na čtrnáctikilometrový úsek cyklostezky Odra Morava Dunaj v Moravskoslezském kraji, který vede územím města Ostravy, byly vyčísleny na sedmdesát milionů korun. Téměř šedesát milionů však pokryjí dotace.