Mnoho lidí bruslí také na stezce kolem Ostravice v Hrabůvce, nebo na nové cyklostezce mezi Svinovem a Polankou.„Míst, kde by se dalo v Ostravě bruslit, je mnohem více, bohužel se ale dneska většina cyklostezek staví ze zámkové dlažby.

Ta není pro in-line bruslení kvůli „drnkotání“ příjemná. Takovým příkladem je třeba porubská Hlavní třída, kde je ideální profil i délka, ale dlažba jízdu znepříjemňuje,“ posteskl si jeden z ostravských bruslařů. Cyklisté mají možnosti přeci jen větší. V Ostravě-Proskovicích dokončili loni v říjnu cyklostezku: „Je dlouhá 4,2 kilometru a je součástí cyklotras Greenways,“ řekla Miloslava Vidličková, tajemnice proskovického úřadu.

„Jezdím tudy ráda, je to daleko příjemnější a více mě to uklidní, než když jezdím na kole po stezkách v centru Ostravy,“ pochvaluje si mladá cyklistka Tereza, která na kolo usedá hlavně o víkendech. V Porubě by už v červnu měli mít k dispozici 760metrový úsek nové stezky, která spojí v Opavské ulici úsek od hypermarketu Interspar po hypermarket Tesco.

Cyklistická trasa také už například protíná i tři ostravské městské obvody. Její stěžejní část vede Porubou a navazuje na cyklostezku v Třebovicích a ve Svinově. Je zahrnuta do trasy M, jejíž úsek je součástí Jantarové stezky, tedy cyklostezky nadnárodního charakteru.

„Poruba disponuje přibližně šestnáctikilometrovou sítí cyklotras. V současnosti obvod protíná osm cyklostezek. K nejvyužívanějším patří stezka na Hlavní třídě, oblíbené jsou rovněž trasy po Průběžné a Martinovské ulici, které spojují Porubu se sousedícími ostravskými obvody. Hlavním cílem je, aby byly stezky bezpečné, navazovaly na sebe a cyklisté po nich mohli dojet z Poruby do vzdálenějších míst,“ dodala porubská mluvčí Jana Končítková.