Oprava části zvlněné dálnice D1 v Ostravě je hotova. Zatímco pravý jízdní pruh už má za sebou definitivní korekce, v levém jsou zatím provizorně odfrézovány nerovnosti a položen mikrokoberec. „Celková oprava levého jízdního pásu bude provedena v první polovině roku 2012,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Až na jaře

Osmapůlkilometrový úsek ostravské části dálnice stavěla firma Eurovia, nástupkyně ODS Dopravní stavby Ostrava. Až se na jaře pustí do definitivní úpravy levého jízdního pruhu, zhruba na dva měsíce bude provoz na dálnici omezený.

„Musíme vyměnit část konstrukční vrstvy a položit nové povrchy. Doprava bude svedena do opraveného pruhu. Celkové náklady na opravu jsou asi třicet milionů korun,“ konstatovala Petra Kučerová, mluvčí společnosti Eurovia Cs.

Nevhodná struska

Problémy pod částí dálnice v Ostravě způsobila podle všeho nevhodná struska, ktera začala po čase bobtnat. Právě po dodavateli strusky bude stavební firma částku, kterou oprava stála, vymáhat. Dodavatel strusky, společnost Harsco Metals CZ, však už dříve odmítl, že by nekvalitní struska byla příčinou problému. Spor tak rozhodne soud.

„Soudní proces však bude probíhat patrně až v příštím roce. Zatím tedy tyto opravy platí naše stavební společnost,“ dodala mluvčí Petra Kučerová.

Nefungující osvětlení v důležitém úseku

Zatímco boule už v tuto chvíli řidičům neznepříjemňují jízdu, vadí jim jiná věc.

„Na dálniční křižovatce ve směru na Svinov, respektive Havířov již déle než rok nesvítí veřejné osvětlení ani velkoplošné dopravní značení. Ostravská Správa a údržba dálnic k tomu mlčí. Přitom dle mého názoru by se mělo jednat ještě o záruční opravu. Nemohli byste v této záležitosti něco podniknout?“ vyzval redakci čtenář Zdeněk Moral.

Jaroslav Průša, vedoucí správy a údržby této části dálnice, vysvětlil, že nefungující osvětlení mají na svědomí zloději. „Nefunguje to proto, že v době, než se opravil technologický domek, který byl zdevastován při loňských povodních, rozkradli nepřizpůsobiví obyvatelé kabeláž,“ konstatoval Průša.

Zlodějům usnadnila „práci“ právě skutečnost, že v době oprav technologického objektu nebyly kabely pod napětím. Správa silnic postupně tento úsek dává do pořádku. „Nejprve jsme zprovoznili hlásky SOS a kamerový systém, teď přichází na řadu osvětlení a další věci,“ vyjmenoval Průša s tím, že by práce měly být hotovy do konce roku. „Pokud ale nepřijdou za čtrnáct dní velké mrazy, které by to znemožnily dokončit,“ dodal.

Související články:Obchvat Hlučína v nedohlednu

Estakáda kolem stadionu Bazaly se znovu opravuje