„Všechny pozemky jsou vykoupeny a podle toho, co já vím, probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ uvedl starosta Dolní Lutyně Pavel Buzek. Právě na katastru této obce, resp. její části Věřňovice, se dálnice dotkne polské hranice.

Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, řekla, že pokud investor dostane souhlas Státního fondu dopravní infrastruktury ještě v květnu, je schopen zahájit stavbu ještě v letních měsících. „Termím zprovoznění tohoto úseku je ve druhé polovině roku 2009,“ řekla Vápeníková.

Podle starosty Pavla Buzka je stavba koordinována s polskou stranou, která rovněž do tohoto místa směřuje dálnici. „Údajně by na polské straně měla být dálnice hotová ve stejném termínu nebo jen o pár měsíců později,“řekl Buzek.

Dálniční hraniční přechod bude umístěn zhruba pět set metrů od obydlené části Věřňovic. „Na trase toho posledního úseku bude jeden 175 metrů dlouhý most přes Olši a jeden menší kvůli zajištění dopravní obslužnosti. Převýšení je až 18metrů,“popsal starosta. Dodal, že se obyvatelé Věřňovic minulý měsíc svěřili projektantům s obavami z toho, aby nová hráz, která poblíž mostu vyroste, nedržela vodu, která se při silných deštích vylévá z koryta Olše.

„Projektanti lidi ujistili, že o tomto vědí, a pomocí matematických modelů vypočítali optimální parametry stavby. Nezbývá tedy než věřit, že všechny výpočty byly správné,“ dodal dolnolutyňský starosta.

Po dokončení posledního úseku se dnešní dálnice D 47, přejmenuje na D 1 a spojí tak německou hranici u západočeského Rozvadova s Polskem. Ještě letos na podzim by měly být zprovozněny nové úseky dálnice vedoucí od Ostravy do Bohumína.