Strážníci MPO společně s asistenty přepravy a revizory DPO kontrolovali večerní a noční tramvajové linky zejména v úseku zastávek mezi průmyslovou zónou Hrabová a městskou částí Hrabůvka (u polikliniky a kostela) av centru města (zastávky Křižíková, Krajský úřad, Don Bosco, Hranečník). 

Bezpečnostní akce byla zaměřena na kontrolu dodržování smluvních přepravních podmínek a na bezpečnost cestujících a trvala od pátečních večerních 20 hodin do 3 hodin v sobotu ráno. Každý dvacátý cestující byl vyloučený z přepravy.

Kontrolní akce v ostravské MHD, 7. listopadu 2022.
Mimořádný zátah v Ostravě je u konce. Na jeden spoj dva vyloučení cestující

„Potěšily nás reakce cestujících, kteří si naši přítomnost pochvalovali. A zajímavost? Spočítali jsme, že do vozů, po tom co si nás všimli, nenastoupilo odhadem 200 lidí,“ komentoval zásah asistent přepravy Jan Klymec.

„Celkem 10 strážníků a 16 zaměstnanců DPO zkontrolovalo 1422 cestujících ve 47 vytipovaných nočních tramvajových linkách. Za nedodržení smluvních přepravních podmínek bylo vyloučeno 91 pasažérů,“ uvedli strážníci na svých webových stránkách. Nejčastějším důvodem bylo pro vyloučení z přepravy jízdy bez platného jízdního dokladu.

Jak následně dodali i na sociálních sítích, v těchto bezpečnostních akcích bude MPO pokračovat.

Letiště Leoše Janáčka v Mošnově. Ilustrační foto.
DPO zavede Airport Express, nabídne spojení z letiště k ostravským hotelům

„Jde již o čtvrtou akci tohoto typu v letošním roce. Tentokrát jsme do akce zapojili i naše revizory. Cílem bylo zaměřit se na cestující bez platné jízdenky, kteří i přes upozornění asistenta přepravy, nechtějí jízdné zaplatit a vymýšlejí způsoby, jak i přesto v jízdě pokračovat. Revizoři udělili 27 pokut. Na místě zaplatilo 6 lidí. Naším cílem je, aby se cestující cítili ve vozech bezpečně a aby viděli, že platících cestujících si vážíme,“ uvedl k akci šéf DPO Daniel Morys.

K TÉMATU
DPO má v současnosti 90 zaměstnanců přepravní kontrolory. Polovinu tvoří revizoři a druhou asistenti přepravy. Asistenti přepravy zvyšují kvalitu přepravy cestujících, zejména přispívají k bezpečí a pořádku ve vozidlech, informují, pomáhají cestujícím, a to třeba i s nákupem jízdného. V DPO fungují šestým rokem.