V zakázce hledá variantní prověření možnosti rekonstrukce celkem tří zastávek: 29. dubna, Mariánské náměstí směr Poruba a Svornosti. Více variant je podle DPO nutné, protože zastávky se nachází v prostorově komplikovanějším území.

„Mimo uvedených studií máme záměr zahájit projektování stavebních rekonstrukcí i dalších tramvajových zastávek. Jedná o zastávky Muglinovská, Fakultní nemocnice, Horymírova, Provaznická a Kunčičky kostel,“ řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová. U těchto zastávek není variantní prověření nutné.

Cílem všech rekonstrukcí je podle ní dosažení plné bezbariérovosti v přístupu na nástupiště i v nástupu do vozidla a zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících. Například u zastávky 29. dubna by součástí revitalizace mohlo být i umístění kamerového systému nebo umístění informačního systému KODIS.

Bezbariérové

DPO se snaží dlouhodobě dosáhnout standardizace vybavení na zastávkách (přístřešků, zábradlí, laviček a odpadkových košů). Vlastníky a správci vybavení na zastávkách je ale více subjektů. „V této věci intenzivně spolupracujeme se Statutárním městem Ostrava. DPO vlastní například pouze tramvajová nástupiště, vybavení na autobusových zastávkách, které jsou obvykle umístěny na chodnících, zase patří ve většině případů příslušným městským obvodům,“ dodala Šnoblová.

V Ostravě je už zhruba polovina zastávek bezbariérová, často díky podpoře evropských a švýcarských fondů. „V letošním roce budeme modernizovat ještě zastávku Rodimceova, nebo v rámci modernizace tratě i zastávky Vozovna Poruba a Rektorát VŠB směr centrum. Statutární město Ostrava v současné době dokončuje rekonstrukci zastávky Kotva a v letošním roce má naplánovánu ještě i rekonstrukci zastávky Důl Odra,“ dodala Šnoblová. Projekční práce začaly i na modernizaci nejfrekventovanější tramvajové zastávky – Karolina.

DPO spolu s městem připravuje pilotní projekt nového standardu mobiliáře, současně vypsal zakázku na studii proveditelnosti vybavení zastávek Kotva a Důl Jindřich. Zastávka Kotva se v současné době dokončuje, zastávka Důl Jindřich by mohla projít proměnou předběžně v průběhu dubna nebo května.

OHLÉDNUTÍ

Připomeňte si s námi také pětidílný seriál Deníku o nejhorší zastávkách v Ostravě:

Pětidílné putování po nevyhovujících zastávkách MHD v Ostravě, které jsme z různých důvodů označili za ostudné a zdaleka neodpovídající potřebám 21. století, jsme přinesli v roce 2018. Tématu si tehdy všimla i jiná média a některé ze zastávek se dočkaly zlepšení. Byť by zde klidně mohly být uvedeny jen zastávky s nehostinnými podchody, snažili jsme se poukázat na vícero problémů.

1. Most Miloše Sýkory (v podloubí na Sokolské třídě)

2. Dřevoprodej

3. Hulvácká

4. Hulváky

5. Stará ocelárna