Přestože staveniště na Rudné si společnost IDS Olomouc převzala už v prosinci, reálně se řidičů omezení dotkla až od 10. ledna. A okamžitě se začalo pracovat. Hned v prvních dnech šlo k zemi četné pouliční osvětlení podél mostu, v dalších dnech pak byla vyfrézována vozovka a v uplynulých dnech došlo k demolici větší části samotného mostu.
Od železniční trati (na horizontu mostu, pozn. red.) směrem ke křižovatce se Závodní ulicí byl most stržen zcela, od železnice směrem k Místecké ulici zůstal prozatím jeden jízdní pruh, aby se na něj ještě dostala vozidla stavby.
Od prvních dní částečné uzavírky Rudné se jezdí obousměrně po druhém mostu blíže k vítkovickému nádraží, doprava je v obou směrech zúžena do jednoho jízdního pruhu s předstihem několika set metrů.
Práce kvůli havarijnímu stavu mostu mají trvat dva roky, podle dřívějších vyjádření mluvčího ŘSD Miroslava Mazala však bude zhotovitel dělat vše proto, aby uzavírka tak významného silničního tahu Ostravou trvala kratší dobu.
Do té doby budou v platnosti také dvě objízdné trasy – přes Mariánskohorskou nebo přes dálnici, kterou musejí povinně využít všechna vozidla nad 3,5 tuny.